וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב: עיתונאי שחקר שחיתות ממשלתית נרצח ברוסיה

16.12.2011 / 9:48

מייסד עיתון רוסי בקווקז נורה אתמול שמונה פעמים, לאחר שיצא ממשרדו. הוועדה להגנת עיתונאים על האזור: "העיתונאים נרדפים שם בשיטתיות, זה המקום המסוכן ברוסיה עבור כתבים"

גדזימוראט קמלוב, מייסד עיתון רוסי שחקר שחיתות ממשלתית, נורה למוות אמש (חמישי) בצפון הקווקז. קמלוב נורה על ידי חמוש שמונה פעמים, בעת שיצא מבניין המשרדים של העיתון בצ'רנוביק, שבמחוז דגסטן אתמול בלילה. הוא מת בדרכו אל בית החולים.

הוועדה להגנת העיתונאים, שבסיסה בניו יורק, סיפרה כי עיתונאים בצ'רנוביק שמעיזים לבקר את שחיתות הממשל "נרדפים באופן שיטתי בגלל עבודתם". המתאמת האזורית של הוועדה, נינה אוגניאנובה, יצאה בהצהרה לתקשורת: "ההתנקשות בגדזימוראט קמלוב היא הפסד אדיר לחירות העיתונאית בצפון הקווקז, המקום הכי מסוכן ברוסיה עבור כתבים".

עיתונאים רוסים שחוקרים שחיתות עומדים בפני סיכונים רציניים, בייחוד בפרובינציות, היכן שהפיקוח על הרשויות חלש יותר. מחוז דגסטן, המיושב ברובו על ידי מוסלמים, מוכה אלימות בייחוד לאור קרבתו לאזורי הקרבות בצ'צ'ניה, כמו גם עקב סכסוכים על הכוח הפוליטי והכלכלי.

רדיפת עיתונאים

ישנם 19 מקרי רציחות בלתי פתורים של עיתונאים ברוסיה מאז שנת 2000, כולל הריגתה של מבקרת הקרמלין, אנה פוליטקובסקיה, ב-2006. פוליטקובסקיה, שנודעה בביקורת החריפה שמתחה על המלחמה בצ'צ'ניה, נורתה למוות בבניין מגוריה במרכז מוסקבה. היא פרסמה מאמרים רבים שנגעו להפרת זכויות האדם שביצעו חיילים רוסים שהוצבו בצ'צניה, ונותרה ביקורתית כלפי הממשל למרות הלחץ הרב שהופעל עליה.

בעקבות עמדתה הביקורתית, פוליטקובסקיה הייתה נתונה לפיקוח של פוליטיקאים רוסים ולעיתים של שירותי הביטחון. היא נעצרה בעברה והתלוננה שקיבלה איומים.

ביולי 2004 נרצח פול קלבניקוב, עיתונאי אמריקאי, ששימש כעורך של המהדורה הרוסית של המגזין פורבס.

עוד בנושא:
3 שנים לרצח העיתונאית הרוסיה: "אין צדק"
רצח העיתונאית ברוסיה: זוכו כל הנאשמים
נרצחה עיתונאית רוסיה שביקרה את הממשל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully