וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: עוקבים אחר ניסיון "להפיל את המדינה"

ניר יהב

21.12.2011 / 21:01

מערכת הביטחון המצרית בודקת כוונות של גורמים שונים ליזום מהפכה חדשה ביום השנה להפגנות המחאה במדינה. "הכוונה מאחורי המהפכה היא הכשלת הדמוקרטיה, הפלת השלטון הצבאי והפלת המדינה"

מערכת הביטחון המצרית עוקבת מקרוב אחר כוונות של גורמים שונים להצית "מהפכה חדשה" ב-25 בינואר – יום השנה לתחילת הפגנות המחאה במצרים – שמטרותיה הן להיכנס לעימותים קשים עם חיילי צבא מצרים, להצית שריפות רבות ולעורר אנרכיה ברחובות הערים ברחבי מצרים – כך גילה היום (רביעי) גורם מצרי בכיר מאוד לאתר החדשות "אל-אהראם".
"הצעירים שעומדים מאחורי הכוונות הללו מעוניינים להכשיל את ההליך הדמוקרטי במדינה, להפיל את שלטון הצבא ולאחר מכן 'להפיל' את המדינה", אמר הבכיר. לדבריו, ב-25 בינואר תפורסם קריאה להשתתף בהפגנות שקטות לציון יום השנה למהפכה, וההפגנות הללו צפויות להפוך לפרובוקציות ולעימותים עם המשטרה ועם הצבא.

הבכיר גילה כי גורמי הביטחון במצרים הצליחו בימים האחרונים לעקוב אחר גורמים שונים, להתחקות אחר תנועותיהם ולגלות כי מטרת הצעירים העומדים מאחורי הכוונות ליזום "מהפכה חדשה", היא לפתוח במלחמת אחים בין העם לבין הצבא ולגרום לשלטונות לבקש התערבות חיצונית שתחצוץ בין העם לבין הצבא. "גם גורמים חיצוניים מעורבים. הם מעודדים את הצעירים המצרים לממש את השלב הראשון של התכנית כדי שבשלב שני תיכפה חסות בינלאומית על מצרים". לדבריו, מצרים נוקטת בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להיאבק בתכנונים מסוג זה, כדי לשמור על הרכוש הציבורי וכדי להגן על הציבור המצרי מפני אנרכיה. הוא הוסיף ואמר כי הוא סומך על הציבור המצרי שלא יהיה מעורב בתוכניות כאלה.

עוד בנושא

מעודדים מההצלחה? הסלפים לא ישתתפו ב”הפגנת המיליון
עמרו מוסא על ההפגנות: ”חרד מהכאוס במצרים”
הקיצונים במצרים חוגגים ניצחון - והגופות נערמות


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully