וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעודדים מההצלחה? הסלפים לא ישתתפו ב"הפגנת המיליון"

ניר יהב

21.12.2011 / 9:27

מניין ההרוגים בעימותים במצרים בשישה הימים האחרונים עלה ל-14 על רקע ניסיונות להרגיע את הרוחות במדינה. כ-20 תנועות מחאה צפויות להשתתף בהפגנת ענק שתתקים בכיכר תחריר ביום שישי

למרות השקט היחסי ששורר ביממה האחרונה בכיכר תחריר שבקהיר, מניין ההרוגים בעימותים בין מפגינים לבין כוחות הביטחון המצרים – הנמשכים כבר שישה ימים רצופים - כבר עלה ל-14. גורמים רבים במדינה מנסים אמנם להרגיע את הרוחות ולתווך בין הצדדים, אך במספר מוקדים בקהיר פרצו אתמול עימותים מקומיים שבמהלכם נפצעו 176 מפגינים ושוטרים.

כ-20 תנועות מחאה פוליטיות במצרים קראו היום לציבור המצרי להשתתף ב"הפגנת מיליון" שתיערך, כנהוג, ביום שישי בכיכר תחריר בבירה המצרית. הפגנת המחאה תיערך תחת הסיסמה "השבת הכבוד" ומשתתפיה צפויים להביע מחאה על האלימות שנקטו בה כוחות הביטחון המצרים נגד המפגינים בקהיר.

תנועת "6 באפריל", אחת מתנועות המחאה המרכזיות במצרים, הודיעה כי היא מוכנה להוציא את פעיליה מכיכר תחריר בתנאי שמועצת העם - הפרלמנט – היא זו שתקים את הממשלה הבאה, שייקבע מועד לבחירות לנשיאות ושהאחראים לאירועים האלימים האחרונים בקהיר יועמדו לדין. אנשי הזרם הסלפי, המעוניינים לזכות באהדת הציבור הרחב על רקע הבחירות אחרונות לפרלמנט, הודיעו כי לא ישתתפו בהפגנה.

אתמול יצאו אלפי נשים מצריות לתהלוכת מחאה בכיכר תחריר נגד המועצה הצבאית העליונה. זאת על רקע האלימות הקשה שבה נקטו חיילי צבא מצרים נגד המפגינים והמפגינות בכיכר. אלפי הנשים קראו למועצה הצבאית להודיע על בחירות מידיות לנשיאות ולהעביר לידי הנשיא הנבחר את השלטון. התהלוכה נערכה תחת הסיסמה: "בנות מצרים הן גבול אדום".

מהומות במצרים - כותרות אחרונות:
עמרו מוסא על ההפגנות: "חרד מהכאוס במצרים"
הקיצונים במצרים חוגגים ניצחון - והגופות נערמות
האלימות במצרים: שוטרים היכו באלות מפגינים מעולפים

לפיות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully