וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמרו מוסא על ההפגנות: "חרד מהכאוס במצרים"

ניר יהב

20.12.2011 / 17:44

מוסא קרא לקבל את תוצאות הבחירות באופן דמוקרטי, וטען כי הממשלה הצבאית תשמש רק כממשלת מעבר. במקביל, גנרל מצרי צוטט אומר כי "המפגינים צריכים להישלח לתנורים של היטלר"

סבב המהומות הנוכחי בכיכר תחריר, שהחל ביום חמישי האחרון, גבה 13 הרוגים ו-800 פצועים עד עתה, כך על פי דיווחים במדינה. אולם נכון להיום אחר הצהריים (שלישי) שורר שקט מתוח במקום. במהלך היום פרצו אמנם מספר עימותים מקומיים בן מפגינים לבין כוחות הביטחון, בהם עשו החיילים והשוטרים שימוש בגז מדמיע בניסיון לרוקן את הכיכר מאזרחים המפגינים נגד המשטר הצבאי במדינה, אך בסך הכול נשמרת הרגיעה באזור הכיכר. לפי חלק מהדיווחים, נעשה שימוש גם באש חיה.

האירועים האלימים מהימים האחרונים ממשיכים להעסיק רבות את המערכת הפוליטית והביטחונית במדינה. מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר ואחד המועמדים הבולטים לנשיאות מצרים, עמרו מוסא, אמר היום כי הוא "חרד" מהכאוס השורר בימים אלו במדינה. בראיון טלוויזיוני הוסיף וביקש מהציבור לקבל את תוצאות הבחירות באופן דמוקרטי, באומרו כי "ממשלת גנזורי היא ממשלת מעבר שתנהל את העניינים למשך חצי שנה עד לבחירות לפרלמנט, גיבוש חוקה ובחירת נשיא".

במקביל, גנרל מצרי צוטט בהתבטאות חריפה ביותר כנגד המפגינים בכיכר. העיתון בבעלות פרטית "אל-שורוק" דיווח אמש כי הגנרל, עבד אל-מונעם קאטו, טען שבמקום לדאוג למצבה הכלכלי של מצרים, אנשים מודאגים מ"בריוני רחוב שמגיע להם להישלח לתנורים של היטלר", בהתייחסו למפגינים. הוא ביקר את התקשורת המצרית ש"נמנעת מלב הבעיה" והוסיף כי החיילים השתמשו באלימות רק "כשהמפגינים ניסו להעלות באש את הפרלמנט והמוסד המדעי". ההתבטאות גררה ביקורת רבה במדינה. ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר ומי שהוזכר כמועמד לנשיאות, מוחמד אל בראדעי, הגיב ב"ציוץ" בטוויטר, "אנשים כמו קאטו צריכים להיות בכלא, לא בעמדת כוח".

בתוך כך, המפלגה הסלפית "א-נור", התנועה האיסלמית הקיצונית שזכתה עד כה בכחמישית מסך הקולות לפרלמנט, הבהירה היום כי אין לה התנגדות לדיאלוג עם ישראל. דובר המפלגה, יוסרי חמאד, אמר בראיון לעיתון כוויתי כי כל דיאלוג שיתנהל, יתקיים תחת פיקוחו של משרד החוץ המצרי ולא בחשאי. "מצרים חתומה על הסכמים שיש לכבד", הוסיף.

האלימות במצרים - כותרות אחרונות:
הקיצונים במצרים חוגגים ניצחון - והגופות נערמות
האלימות במצרים: שוטרים היכו באלות מפגינים מעולפים
שמונה הרוגים במהומות בקהיר; נשים הוכו באלות ברזל

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully