וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד ברק העיד בפני המבקר על "פרשת הרפז"

21.12.2011 / 10:30

מבקר המדינה יפרסם בשבועות הקרובים דו"ח מקיף בנושא פרשת "מסמך הרפז". לאחר ששר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר נחקרו בדבר מעורבותם בפרשה, מקורבים לחקירה בטוחים: "האמת בנושא תהיה עצובה"

פרשת "מסמך הרפז" מגיעה למשרדי מבקר המדינה ובקרוב יפורסם דו"ח מקיף בעניינה, המגובש בימים אלה. שר הביטחון אהוד ברק, הגיע אתמול (שלישי) למשרדי מבקר המדינה והשיב לשאלות אנשי המחלקה הביטחונית שאחראית על חקירת הפרשה. גורמים המצויים בפרטי הפרשה סיפרו כי בשבוע שעבר הגיע גם הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, למשרדי המבקר כדי להשיב על שאלות בפרשה ההערכה היא שבשבועות הקרובים יסיימו אנשי המשרד את כתיבת הטיוטה הראשונה של הדו"ח.

על פי מקורות יודעי דבר, אנשי מבקר המדינה עומדים על סף פריצת דרך בכל הנוגע לפרשה. "אנחנו לא רחוקים מידיעת האמת. בקרוב יבינו מי עומד מאחורי פרשת מסמכי הרפז. האמת תהיה עצובה", סיפר אחד המקורבים לחקירה. במערכת הביטחון גובר החשש כי עם מסירת הטיוטה למעורבים בפרשה לפני מתן תגובה, תחשוף פרטים שיביכו את המטה הכללי באופן ההתנהלות של קצינים בכירים בפרשה.

לפני יומיים נודע כי אלוף פיקוד הצפון לשעבר, גדי איזנקוט, מי שהיה אחד המועמדים הבולטים להתמנות לתפקיד סגן הרמטכ"ל, לא יוכל להתמודד על התפקיד, בשל התפקיד שמיוחס לו בפרשה. בשיחה עם וואלה! חדשות העריך הגורם כי "כמו שזה נראה, האלוף איזנקוט לא יהיה סגן הרמטכ"ל הבא של צה"ל. מבקשים להדביק לו מעורבות במסמכים, בצורה שתזיק לו".

גורמים צבאיים מעריכים כי ייתכן שגם להחלטה לא למנות את איזנקוט כמפקד חזית העומק, יש קשר לדו"ח הצפוי של המבקר. לאחרונה הוחלט למנות לתפקיד זה את האלוף במיל' שי אביטל. גורם ביטחוני בכיר אמר כי ברגע שהרמטכ"ל החליט שלא למנות לתפקיד את האלוף איזנקוט עד שתחל ההתמודדות על תפקיד סגן הרמטכ"ל, "הבינו כולם שקרה כאן משהו גדול. איזנקוט הוגדר כפרויקטור של חזית העומק ואם לא נותנים לקצין ברמתו של איזנקוט לפקד על המפקדה החדשה, והרמטכ"ל הגיע למצב שהוא מקפיץ אלוף מהאזרחות לתפקיד, סימן שהוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים".

מדובר צה"ל נמסר כי "כידוע טיוטת דו"ח מבקר המדינה טרם פורסמה ועל כן כל ספקולציה או מסקנה הינן על אחריותו של הכתב בלבד, הטענה לפיה יש קשר בין אי מינויו של האלוף איזנקוט לעמוד בראש מפקדת העומק ובין טיוטת דו"ח הרפז שטרם קיימת מופרכת ומשוללת כל ייסוד וכלל לא עמדה על הפרק."

"לגלנט יש בטן מלאה על מה שנעשה לו"

דמות מרכזית אחרת ב"פרשת הרפז", האלוף יואב גלנט, חזר לפני מספר שבועות מלימודים באוניברסיטת הרווארד, ובסוף החודש הקרוב יסיים רשמית את שירותו בצה"ל. לדברי גורמים המקורבים לאלוף, הוא קיבל שלל הצעות לתפקידי ניהול מחברות גדולות במשק וחברות ציבוריות, וביניהן גם רשות שדות התעופה, שעל ראשותה הוא עשוי להתמודד. לדברי אחד ממקורביו, "לגלנט יש בטן מלאה על מה שנעשה לו. רק אחרי פרסום דו"ח מבקר המדינה הוא יפתח את הפה על מה שעשו לו".

בתוך כך, במערכת הביטחון נכנסו לאחרונה לדריכות בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה וינשטיין, שלא להאריך את הצו האוסר על יציאתו לחו"ל של בועז הרפז, החשוד בזיוף המסמכים בהם תכנן לכאורה האלוף יואב גלנט את התמודדותו על תפקיד הרמטכ"ל. על פי הערכות, סנגוריו של הרפז רקמו הסדר טיעון עם פרקליטות המדינה, שיאפשר את אי-הארכת הצו. בשבוע שעבר אישרו מקורבי הרפז כי האחרון המריא לחו"ל לצורך עסקים.

"מי שרצה לנקום בהרפז הצליח. עסקיו חובקי עולם, וכל יום שהוא לא היה בחו"ל פגע באופן משמעותי ביכולת שלו לקדם אינטרסים כלכליים". כאמור, על הרפז נאסרה היציאה מגבולות המדינה עקב טענה של גורמים בכירים במערכת הביטחון שלאחר שנודע ברבים על פעילותו של הרפז במערכת הביטחון, עלול לזלוג מידע מסווג לגורמים עוינים. גורמים שונים במערכת הביטחון מתחו ביקורת קשה על ההחלטה, וטענו כי היא נגועה בנקמנות אישית כלפי הרפז שמעורב בפרשה.

עוד בפרשת "מסמך הרפז"
בגלל 'מסמך הרפז - "איזנקוט לא ימונה לסגן הרמטכ"ל"
גבי אשכנזי יעיד בפני מבקר המדינה
יש מסרונים שיבעירו את המטכ"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully