וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: "יש מסרונים שיבעירו את המטכ"ל"

הסערה סביב חשיפת המסרונים בין הרפז לאשכנזי נמשכת. גורמי ביטחון מעריכים כי לא כולם נחשפו ולחלקם פוטנציאל נפיץ. מקורבים לאשכנזי: "הוא ישר כמו סרגל, עושים לו סיכול ממוקד"

הרוחות בצה"ל ממשיכות לסעור בעקבות המשך החשיפות של הכתבת איילה חסון, בנוגע לפרשת בועז הרפז ויחסיו עם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. אמש דווח בערוץ הראשון, כי על אף שאשכנזי הכיר את הרפז, כשנשאל בחקירתו על מסירת המסמך המזויף ענה אשכנזי: "בחור אחד הביא אותו", ולא סיפר לחוקרים כי שוחח עם הרפז במשך 20 דקות שלושה ימים קודם לכן. מקורבי אשכנזי אינם מתרגשים מהפרסומים ואמרו לוואלה! חדשות, כי "עוד הרבה אנשים יאכלו את הכובע. גבי ישר כמו סרגל".

גורמים במערכת הביטחון מעריכים שבועז הרפז מחזיק בקבוצה גדולה של מסרונים שתוכנם "יבעיר את המטכ"ל", כלשונם. הדעות במערכת הביטחון חלוקות לגבי השתלשלות האירועים בשבוע האחרון. חלק מעריכים כי תוכן המסרונים דלף כתוצאה של חקירה בנושא, אך אחרים מעריכים בסבירות גבוהה כי הרפז או נציגיו מאותתים על רצונו להפוך לעד מדינה.

כותרות אחרונות בפרשת אשכנזי-הרפז:
”על גנץ להורות על חקירה פנימית למסרוני הרפז”
הפרקליטות: לא ניתן היה להשיג תוכן מסרוני הרפז
”על היועמ”ש לחקור הקשר בין הרפז לרונית אשכנזי”

בקרבתו של אשכנזי הדפו את הפרסומים וטענו כי יש במידע שפורסם סתירות מהותיות. מקורבי אשכנזי מעריכים כי בעצם העברת המידע לכלי התקשורת בשבוע האחרון, יש משום ניסיון להוציא את החקירה מידי מבקר המדינה ולהעביר אותה לידי משטרת ישראל תחת פיקודו של רב ניצב יוחנן דנינו, או להביא לידי מצב שוועדה תחקור את הפרשה ובראשה יעמוד שופט. גורמי ביטחון אחרים מעריכים כי לא מן הנמנע שבועז הרפז מנסה להעביר את תשומת הלב והאחריות המשפטית ממנו למעורבים אחרים בפרשה.

סיבה נוספת לסערת הרוחות היא תוכן המסרונים, כשבכירי מערכת הביטחון חלוקים על היכולת לאתרו. פרקליטות המדינה הכחישה כי יש בידיה את תוכן המסרונים שהועברו על פי הפרסום בין הרפז לאשכנזי, והסבירה כי פנתה למשטרה וביקשה לקבל את תוכן המסרונים שנחשפו, אולם המשטרה הבהירה כי התוכן לא קיים ולא ניתן להשיגו מחברות הסלולר. "מהמשטרה הובהר שתוכן זה, להבדיל מנתונים על עצם שליחת המסרונים, איננו מצוי בידיה, ולא ניתן להשיגו בדיעבד", נמסר מהפרקליטות.

עם זאת, קצין משטרה צבאית בכיר במילואים טוען כי המשטרה הצבאית החוקרת ידעה לשלוף בעבר תוכן של מסרונים במקרי חקירה פלילית, אך רק לאחר הוצאת צו של בית משפט. עוד העריך הקצין הבכיר כי אחד המעורבים שמר את תוכן המסרונים על מחשב ומכאן ההדלפות. הקצין הבכיר העריך כי במהלך החקירה לא נשלפו המסרונים בין המעורבים בפרשה מאחר והחקירה של המשטרה הייתה ממוקדת בחשד לזיוף המסמכים.

גורמים המקורבים לרמטכ"ל לשעבר, טענו כי נעשה על ידי הרפז סיכול ממוקד לא רק של אשכנזי ורעייתו אלא גם לכל מי שפעל סביבו, ובין היתר לאל"מ ארז וינר שהיה עוזרו האישי ולא קודם לתפקיד קצין חינוך ראשי אליו היה מועמד, כי מסר את מסמכי הרפז לקצין במילואים שהעביר את המסמכים לערוץ 2. לדברי אחד הגורמים, נעשה ניסיון למנות קצין חינוך חדש לתפקיד, אך בפרקליטות הצבאית המליצו להימנע מכך בטענה שמינויו של אל"מ וינר לא מבוטל. אחד ממקורבי גבי אשכנזי, ששוהה בימים אלו בארצות הברית, יתבטא בנושא באחד מכלי התקשורת בישראל כדי להגיב לפרסומים נגדו.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully