וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על גנץ להורות על חקירה פנימית למסרוני הרפז"

זעזוע נרשם בסוף השבוע בצמרת צה"ל, על רקע הפרסומים אודות המסרונים שהוחלפו בין רעיית הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי לבועז הרפז. גורם ביטחוני בכיר: "זה עצוב, הפרטים המזעזעים טרם נחשפו"

סערה בצמרת צה"ל בעקבות הפרסומים אודות מסרונים שנשלחו לבועז הרפז, לכאורה על ידי רונית אשכנזי, רעייתו של הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. אלופים וקצינים בכירים אחרים, ששוחחו ביניהם במהלך סוף השבוע, היו נסערים לא רק מהיקף המסרונים, אלא גם מהתוכן, שכלל חשד לשיבור חמור של חקירה. בחוגי הקצונה הבכירה נדהמו גם מכך שלא פורסמו הכחשות לתוכן המסרונים על ידי המעורבים. לדברי גורם ביטחוני בכיר, "לאט לאט מתגלים פרטים שמסריחים את הצבא. זה עצוב, אך ניתן לומר שהפרטים המזעזעים בפרשה טרם נחשפו".

עוד על פרשת הרפז
הפרקליטות: לא ניתן היה להשיג תוכן מסרוני הרפז
”על היועמ”ש לחקור הקשר בין הרפז לרונית אשכנזי”
"1,500 מסרונים נשלחו מבועז הרפז לרונית אשכנזי”

גבי ורונית אשכנזי במסיבתו של מנחם הורוביץ שחגג את מעברו לתל אביב מקריית שמונה, פברואר 2011. שי אוקנין
סערה בצה"ל בעקבות הפרסום על המסרונים. גבי ורונית אשכנזי/שי אוקנין

הבכירים נדהמו לשמוע את ההקלטה בה אמר הרפז כי ביקר מספר פעמים בביתו של אשכנזי, וזאת למרות שאשכנזי טען בפני אלופי צה"ל כי "בועז הרפז לא מבאי ביתי". אלוף בצה"ל אמר בשיחה כי הוא "בהלם מוחלט" מהעניין. אחד ממקורביו של הרמטכ"ל לשעבר טען בתגובה כי בדבריו התכוון אשכנזי אך ורק לביקורים של הרפז בזמן כהונתו כרמטכ"ל.

גם שמו של אלוף-משנה ארז וינר, עוזר הרמטכ"ל לשעבר, אשר הודה כי מסר את מסמכי הרפז לידי ד"ר גבי סיבוני, שבתורו העביר אותו לערוץ 2, הועלה בכתבתה של איילה חסון בערוץ הראשון כמי ששלח מסרונים להרפז. וינר, שנוקה מכל חשד לפלילים בחקירת המשטרה, נבחר זה מכבר לתפקיד קצין חינוך ראשי, מינוי שנדחה לבסוף על ידי שר הביטחון ברק, בשל המעורבות בפרשת המסמך. בתום מספר שיחות בנושא סיכמו ברק והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, כי עד לסיום בדיקת הפרשה על ידי מבקר המדינה, ייצא אל"מ וינר ללימודים אקדמיים. גם החלטה זו עוררה ביקורת בקרב אלופי המטכ"ל; כמה מהם טענו אתמול כי אסור להמתין לבדיקת המבקר, וכי יש לחקור את הפרטים כבר עתה, על מנת להסיר את העננה הרובצת מעל מספר לובשי מדים בכירים המעורבים בפרשה, לכאורה.

אל"מ ארז וינר, עוזר הרמטכ"ל, בוועדת טירקל, אוקטובר 2010. עוז מרון
במטכ"ל דורשים לקיים חקירה פנימית כדי להסיר את העננה הרובצת מעל מספר לובשי מדים. אל"מ וינר/עוז מרון

אחד הקצינים הבכירים אף אמר בשיחה סגורה כי גנץ, שכינה את פרשת הרפז "פגר שהונח על שולחן המטה הכללי", לא יוכל לעבור על פרסום המסרונים לסדר היום, ויהיה חייב לדרוש חקירה מידית. קצין בכיר אחר הוסיף כי "לא מן הנמנע שהפרקליט הצבאי הראשי ינחה לפתוח בחקירה פלילית. איך אפשר לעבוד באווירה כזו, כשכל הזמן מתגלים עוד פרטים? אי אפשר להמתין לבדיקת המבקר, שיכולה לקחת חודשים".

גורם המקורב לרמטכ"ל לשעבר אמר כי "נעשה שימוש מניפולטיבי בחצאי-עובדות, כדי לפגוע בשמו הטוב של אשכנזי ובשמה הטוב של רעייתו רונית. הייתה חקירה משטרתית, והיא הוכיחה את מה שהוכיחה כבר בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully