וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט למשטרה: למה להשאיר עצורים ללילה נוסף?

יהושע בריינר

20.12.2011 / 0:25

שוטרי תחנת בנימין עצרו אמש שני פעילי ימין, ומחר בבוקר תכננו לפנות לבית המשפט כדי לשחררם, ובכך להשאירם בלילה במעצר לחינם. שופט המחוזי זעם: "המשטרה העדיפה את נוחותה המנהלית"

ביקורת קשה של מערכת המשפט על התנהלות המשטרה בטיפול בפעילי ימין: בית המשפט המחוזי בירושלים מתח היום (שני) ביקורת חריפה על התנהלות משטרת תחנת בנימין, לאחר שזו ביקשה להשאיר שני פעילי ימין במעצר הלילה, למרות שכוונתה לפנות לבית המשפט כדי שישחרר אותם מחר בבוקר. מדובר בשני פעילי ימין שנעצרו הבוקר במאחז רמת מגרון, בחשד להפרת צו שטח צבאי סגור המוטל עליו. המשטרה ביקשה להביא את השניים לדיון בפני שופט רק מחר בבוקר. שופט בית משפט השלום קיבל את בקשתם, אולם הפעילים הגישו ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי, שמתח ביקורת קשה על התנהלות המשטרה, וקבע כי הדיון יתקיים עוד הלילה, בשעה 02:00.

"עמדתי העקרונית היא כי סברתה של המשטרה שראוי לעכב שחרורו של אדם נוגדת את עקרונות חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו", כתב שופט המחוזי משה יועד הכהן בהחלטתו, "עמדת המשטרה משקפת למעשה נימוק של נוחות מנהלית ולא מהותית. חירותו של אדם ושהותו במעצר ולו למספר שעות איננה דבר שניתן להקל בו ראש. המשטרה פונה לבית המשפט גם בשעות הלילה במקרים מסוימים. על כן, אין מניעה שדיון בשחרורם של העצורים ייעשה עוד הלילה". הכהן גם מתח ביקורת על כך שלדיון בבית משפט המחוזי לא הגיע אף נציג של המשטרה. "בעניין זה עשתה המשטרה דין לעצמה, שעה שהיא עצמה צריכה להיות אות ומופת לכיבוד החוק והוראות בית המשפט".

מעמותת "חננו", המייצגת את העצורים, אמרו בתגובה כי "לא מדובר במקרה ראשון בו המשטרה מנסה 'להעניש' עצורים על ידי השארתם במעצר ללא סיבה אמיתית. העררים הדחופים שהעמותה הגישה, גרמו לא אחת לשחרורם של עצורים שהיו יכולים למצוא עצמם נשארים במעצר לילה נוסף לחינם".

(עדכון ראשון: 22:44)

עוד בנושא
הוארך מעצר שלושה צעירים החשודים בטרור יהודי
פעיל ימין שנעצר בליל החדירה לבסיס שוחרר למעצר בית
רבנים: ”מי שמכיר זהות המתפרעים - שימסור למשטרה”


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully