וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל ימין שנעצר בליל החדירה לבסיס שוחרר למעצר בית

גלעד גרוסמן

14.12.2011 / 20:23

אלישמע דוכן בן 20 נאשם שסייע לחסום את כביש הגישה לבסיס חטיבת אפרים בליל התקיפה. למרות בקשת המשטרה לעצור אותו עד תום ההליכים, דוכן שוחרר למעצר בית. פרקליטו: "הוא שעיר לעזאזל"

בית משפט השלום בכפר סבא הוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד אלישמע דוכן, בן 20 מבית אל, שלטענת המשטרה היה מעורב בחסימת כביש הגישה לחטיבה שומרון שלשום בלילה. כתב האישום מייחס לדוכן בין השאר עבירות של הכנת עבירה בחומרים מסוכנים, סיכון דרכים, ניסיון לחבלה במזיד והפרעה לשוטר. על פי כתב האישום, הוא הניח יחד עם אחרים אבנים וסלעים גדולים על כביש הגישה לבסיס. לאחר מכן ניסה להימלט מהשוטרים והכה אותם כשניסו לעצרו.

דוכן שוחרר למעצר בית בהסכמת המשטרה. זאת, למרות שהמשטרה הגישה יחד עם כתב האישום בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים. "מעשי סיכון ופגיעה בכוחות הביטחון, באזור בו בוצעו העבירות על ידי המשיב, הולכים וצוברים תאוצה וחומרה בתקופה האחרונה, כאשר אנו עדים למספר רב של אירועים בהם מתיישבים מהאזור מנסים לפגוע בכוחות הביטחון", נכתב בבקשת המעצר. עוד נכתב כי "שחרורו של המשיב יעביר מסר למשיב בפרט ולכל אלו הפוגעים בכוחות הביטחון בכלל, כי רשויות אכיפת החוק אינן מסוגלות להתמודד עם הפגיעה בכוחות הביטחון מצד גורמים מבית, וכי חייהם ושלומם של הפועלים לשמור על הסדר הציבורי באזור הינו הפקר וכי אין יכולת לאכוף את שמירת הסדר והחוק על היישובים באזור".

פרקליטו של דוכן, עו"ד עדי קידר, אמר בתגובה כי הוא נעצר "כשעיר לעזאזל של כל הפרשיות האחרונות, על אף שמעורבותו הייתה פחות ממינורית. אני שמח שהוא שוחרר היום, ואני מקווה שבקרוב יבוטלו גם התנאים המגבילים שהוטלו עליו".

בתוך כך, היום גם הוגש כתב אישום נגד ארבעה צעירים מירושלים, יצהר ואלון מורה בגין עבירה של כניסה לשטח סגור, לאחר שלטענת המשטרה נכנסו למתחם קבר יוסף בשכם, בניגוד להוראת צו אלוף. על פי כתב האישום, שלושה מהצעירים נכנסו למתחם בשעת לילה בפברואר 2008, ונתפסו שם על ידי חיילי צה"ל. ארבעה חודשים לאחר מכן ניסה שוב אחד הנאשמים להגיע למתחם הקבר, כשהפעם הוא מלווה בנאשמת הרביעית ובקטינה. על פי כתב האישום, חיילי צה"ל ניהלו מרדף ברחובות שכם אחרי השלושה, שניסו להימלט, עד שרכבם התהפך והם נעצרו על ידי החיילים.

טרור יהודי משתולל - סיקור מיוחד בוואלה!
בעקבות החדירה לבסיס: חודדו נהלי הפתיחה באש
פעילי ימין "תקפו" בסיס ויידו אבנים לעבר מפקד החטיבה
חשש בצה"ל: "חיילים מעבירים מידע לימין הקיצוני"
נתניהו: "הפורצים לבסיס שברו את הכלים, ננהיג יד קשה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully