וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: "חיילים מעבירים מידע לימין הקיצוני"

14.12.2011 / 10:45

בפיקוד מרכז מסרבים להירגע בעקבות התקרית בה פרצו פעילי ימין לבסיס החטיבה המרכזית אפרים. "מפקדים צריכים לקחת בחשבון שדברים שנאמרים באופן סגור יוצאים החוצה לגורם עוין"

בצה"ל עדיין סוערות הרוחות בעקבות אירועי הטרור היהודי, במהלכם פרצו פעילי ימין לבסיס החטיבה המרחבית אפרים ותקפו את מפקד החטיבה אלוף-משנה רן כהנא, את סגן מפקד החטיבה סגן-אלוף צור הרפז ואת חייליהם. קצינים בפיקוד מרכז לא היססו לומר הבוקר (רביעי) כי המידע על פעילות מבצעית של צה"ל זולג החוצה, באמצעות מידע שמעבירים חיילים לפעילי ימין קיצוני.

קצין בפיקוד שהתייחס לנושא אמר כי "אנחנו מעריכים שחיילים מלשינים על היערכות מבצעית של צה"ל לפעילי ימין קיצוני. עצוב לומר את זה, אבל זאת האמת. אנחנו מעריכים שחלקם מתגוררים בשכנות לאותם אנשים ועל חלקם מופעל לחץ. היום מפקדים צריכים לקחת בחשבון שדברים שנאמרים באופן סגור יוצאים החוצה לגורם עוין, שמסוגל לתקוף אותנו בדיוק כמו שקרה בחטיבה המרחבית אפרים. אנחנו לא מאמינים שאפשר להיערך תוך דקות להתקפה כזו. זה מתוכנן ולכן היה להם מידע מוקדם".

קצין נוסף בפיקוד מרכז סיפר כי נעשו שיחות בנושא עם מפקדים שהעלו טענות דומות, מעבר לביקורת על כך שלא התקבל מידע מודיעיני על כוונות של פעילי ימין לאלימות ברוטאלית נגד חיילים. לדברי הקצין, "אסור לבצע הכללות ולא לסמן קבוצה שלמה, אבל אנחנו לוקחים את הכל בחשבון. צריך להיות זהירים שלא לקטלג קבוצה שלמה, אבל בהחלט קשה לשמור על הפתעה בפינוי מאחזים. אי אפשר למדר קבוצה שלוקחת חלק בשמירה על צירים או בהגנה היקפית. זו התחושה שעמה מסתובבים היום המפקדים".

עוד טוענים הקצינים בפיקוד מרכז כי העיתוי בו בחרו פעילי הימין הקיצוני להגיע אל החטיבה המרחבית ולבצע פרובוקציה היה מתוכנן, אחרי שהעריכו כי מרבית הכוחות ייצאו אל השטח כדי להדוף את מיידי האבנים על הצירים ומי שיבוא להגן על הכניסה לבסיס יהיו חיילי מפקדה. אחד הקצינים ציין כי "לא להאמין שהגענו למצב שבו אנחנו צריכים להקפיץ כיתת כוננות נגד יהודים, שבאו לתקוף חיילים. יעבור זמן עד שנעכל את זה". מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "אירועי הלילה המדובר נמצאים בתחקיר ראשוני. לכשיסתיים התחקיר, לקחיו יופקו ויילמדו. צה"ל רואה בחומרה רבה מעשים אלו, אשר מכוונים כנגדו וכנגד חייליו ומסיתים אותו מעיסוק במשימתו העיקרית, היא הגנה על אזרחי ותושבי המדינה."

עוד בנושא:
קצין בכיר בצה"ל: מול טרור יהודי, הכל עומד על הפרק
נתניהו: "הפורצים לבסיס שברו את הכלים, ננהיג יד קשה"
אלוף פיקוד מרכז: "שנאה כזאת לא ראיתי ב-30 שנות שירות"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully