וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו קיבל צמיד מאמו של אלעד ריבן: "לב אמיץ"

טל שלו

20.12.2011 / 0:27

בתום הטקס לציון שנה לאסון הכרמל העניקה לנתניהו אמו של אלעד ריבן, הנער שנספה בשריפה, צמיד עם כתובת לזכר בנה. ראש הממשלה התרגש, ובנאומו התייחס להתמודדות עם השכול

"איך מתמודדים עם לכתו של נער מקסים בן 16, בן יחיד שלא יחזור לעולם?", שאל היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בטקס חניכת האנדרטה להרוגי אסון הכרמל. בהתייחסו לסוגיית ההתמודדות עם השכול בנאומו היום, בחר ראש הממשלה להתמקד, בין היתר, בדמותו של אלעד ריבן, מתנדב הכבאות בן ה-16 מחיפה, שנהרג עם 43 בני אדם נוספים באסון. בתום הטקס, ניגשה לראש הממשלה אמו של אלעד, צביה ריבן, והעניקה לו במתנה צמיד גומי צהוב, עליו כתוב "אין לב אמיץ מלבד לב של מתנדב - אלעד".

אמו של אלעד ריבן, בטקס ציון שנה לאסון הכרמל, דצמבר 2011. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"איך מתמודדים עם לכתו של נער שלא יחזור לעולם?". נתניהו מקבל את הצמיד מצביה ריבן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

גורם בסביבת ראש הממשלה סיפר כי נתניהו התרגש מאוד מקבלת הצמיד, ואף ענד אותו. ריבן אמרה לראש הממשלה כי אפשר להחליף את השם של אלעד על הצמיד בשמו של יוני, אחיו של ראש הממשלה, שהיה מפקד סיירת מטכ"ל ונהרג במבצע אנטבה ב-1976.

"אלעד - מופת של אומץ לב והקרבה"

אלעד ריבן, בן ה-16, למד בבית הספר הריאלי בחיפה, התנדב במסגרת לימודיו ב"צופי האש", שמאפשר לתלמידים מתנדבים לסייע לשירותי הכבאות. ביום שפרצה השריפה בכרמל היה ריבן בשיעור בבית הספר, אז קיבל הודעה על השריפה. הוא התקשר לאמו וביקש שתביא לו את מדי המתנדב, והגיע במהירות למקום השריפה, בה מאוחר יותר איבד את חייו.

במאי האחרון נחנכה על שמו של אלעד טייסת הכיבוי של חיל האוויר, שעל הקמתה הוכרז בעקבות השריפה. ראש הממשלה התייחס אף הוא היום בנאומו לטייסת. "היום טסה במדינת ישראל טייסת כיבוי כחול לבן, שכיבתה בשנה החולפת יותר מ-150 שריפות בכל חלקי הארץ".

ביולי העניק נשיא המדינה להוריו של אלעד, צביה ואמיל, את אות המתנדב, ואמר כי "חייו ונפילתו של אלעד ריבן עשו אותו למופת של אומץ לב והקרבה עצמית. בלכתו הותיר אחריו אלעד צוואה - להעלות על נס את ההתנדבות ואת הנתינה עד כלות, כדי שנהיה חברה שבה אדם לאדם - אדם. חברה של ערבות הדדית".

(עדכון ראשון: 21:34)

עוד בנושא:
"שבחי כנר לנתניהו בטקס בכרמל - ניצול פוליטי"
ריבלין בטקס לציון שנה לאסון הכרמל: ”הזנחנו והפקרנו במשך 63 שנים”
נחנכה טייסת אלעד ריבן: ”נציל חיים, נשמר הנוף”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully