וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל נשאר במשפחה: מי צריך בחירות עם אבא נשיא?

עם ההכרזה על בנו של שליט צפון קוריאה כיורשו, אפשר להיזכר בכמה מנהיגים נוספים ברחבי העולם שזכו לעמוד בראש מדינה בזכות ייחוסם בלבד. מי מהם היה מעדיף להיוולד למשפחת איכרים?

בנים גידלתי ורוממתי? לא בטוח. לא רק בצפון קוריאה עובר השלטון בין קרובי משפחה. קים ז'ונג און, בנו של קים ז'ונג איל, מנהיג הדיקטטורה הקומוניסטית המבודדת בעולם , כונה הבוקר (שני) "היורש הגדול" בטלוויזיה הממלכתית, שעות ספורות בלבד אחרי שקריינית בוכייה הקריאה הודעה על מותו של אביו, שבעצמו ירש את השלטון מאביו-שלו. סביר להניח שלעת עתה, הוא יירש מאביו בעיקר את תכנית הגרעין של אביו, ויעדיף לוותר על הלבוש האקזוטי.

העברה של סמכויות בכירות מהורה לבנו, מאח לאחיו או מבעל לאישה אינה עניין נדיר בעולם. התופעה אמנם הייתה נפוצה יותר בעבר, אך גם בשנים האחרונות ישנן דוגמאות רבות לחילופי שלטון מסוג זה, שלעתים נתפסים בציבור כמעשה מושחת וכצורה לשמר כוח במעגלים פנימיים, ולחמוק מקיום בחירות דמוקרטיות. במקרים אחרים, בן משפחה הושפע מקרוביו, והוכנס על ידיהם למערכת הפוליטית, אך לעתים עורר על עצמו ביקורת בבחינת "עוד מאותו הדבר".

בשאר אסד

נשיא סוריה, בשאר אסד, מונה לתפקידו בשנת 2000, אחרי מות אביו, חאפז אסד. רופא עיניים בהשכלתו, שמעולם לא רצה להיות נשיא, בשאר למד בדמשק ובלונדון, שם הכיר את רעייתו, אסמא.

ב-1994 הוא הוחזר לדמשק, אחרי שאחיו, באסל, היורש המיועד, נהרג בתאונת דרכים. כהונתו עוררה תקוות במערב לשינויים בעמדתה של סוריה ביחס לתהליך השלום ולהתקרבותה למערב, אך בהמשך הביע בשאר תמיכה בחיזבאללה, ובשנה האחרונה סירב להיענות לדרישות הבינלאומיות לעצור את מלחמת האזרחים המתחוללת בארצו.

ראול קסטרו

מנהיג קובה מאז 2008, ראול קסטרו הוא אחיו הצעיר של פידל קסטרו, שהנהיג את המדינה מאז המהפכה שהתחוללה בה ב-1959 והפך אותה לאומה הקומוניסטית היחידה במערב.

כאשר חלה אחיו, קיבל ראול את סמכויותיו, שהועברו אליו לראשונה ב-2006, עקב ניתוח מסובך שעבר. למרות התנגדותו המסורתית למדיניות האמריקנית, הוא הביע תמיכה בקיום שיחות עמה, ועשה רפורמות מסוימות בארצו. בין היתר, התיר לאזרחים לרכוש מכוניות ונדל"ן.

כריסטינה פרננדז-קירשנר

רק בימים האחרונים הושבעה כריסטינה פרננדז-קירשנר, נשיאת ארגנטינה, לכהונה שנייה בתפקידה. היא אלמנתו של הנשיא לשעבר, נסטור קירשנר, שכיהן כנשיא בשנים 2007-2003, ומת בשנה שעברה מהתקף לב.

היא נציגת המרכז-שמאל וידועה ביכולותיה הרטוריות המרשימות. קירשנר הלאימה בכהונתה את קרנות הפנסיה הפרטיות והגבילה את מכסות הייבוא של חיטה ותירס, צעד שלטענת החקלאים פגע בהשקעותיהם. בתפקידיה הקודמים כיהנה פרננדז-קירשנר כסנאטורית, והיא עורכת דין בהכשרתה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ג'ורג' וו.בוש

הנשיא ה-43 של ארצות הברית הוא בנם הבכור ברברה בוש, ושל ג'ורג' הרברט ווקר בוש, שכיהן כנשיא עד 1992. בוש הבן, ששירת כטייס במשמר הלאומי, לא לחם מעולם בחזית הקרב, והיה מושל טקסס, שם נודע לשמצה במספר ההוצאות להורג שאישר.

הוא ניצח בשנת 2001 את אל גור ונבחר לנשיא, רק אחרי ערעור על תוצאות הבחירות שהסתיים בבית המשפט העליון. אחרי פיגועי 11 בספטמבר שלח את צבאו לאפגניסטן ולעירק, במעין סגירת מעגל של המצוד בו פתח אביו אחרי סדאם חוסיין.

ירוסלב קצ'ינסקי

מטוסו של לך קצ'ינסקי, נשיא פולין, התרסק ב-10 באפריל 2010, כשעשה את דרכו לרוסיה. יחד עם הנשיא קצ'ינסקי נהרגו בהתרסקות 95 אנשים נוספים, בהם רעייתו ובכירים רבים בהנהגה הפולנית. אחיו התאום ירוסלב קצ'ינסקי, הודיע על התמודדתו לתפקיד, אך הפסיד ליריבו, ברוניסלב קומורובסקי.

הפרשנים שצפו את הפסדו בבחירות של קצ'ינסקי אמרו בזמנו כי "במציאות, לא ירוסלב יהיה המתמודד - אלא אחיו, כי הקמפיין שלו יתמקד בסימפטיה שעורר מות האח". להערכתם, לקצ'ינסקי היה סיכוי לזכות רק אם יריביו היו מבצעים טעויות גורליות.

גם בנו של המלך הסעודי מונה ליורשו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully