וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דיון ראשון במשפט החייל שהדליף לוויקיליקס

אחרי שנה וחצי של מעצר בבידוד, הופיע רב"ט בראדלי מאנינג בפני בית הדין הצבאי במרילנד. מאנינג נאשם שהדליף מאות אלפי מסמכים על הלחימה האמריקאית בעירק ואפגניסטן לידי וויקיליקס

רב"ט בראדלי מאנינג, חייל צבא ארצות הברית המואשם כי הדליף מאות אלפי מסמכים מסווגים לאתר ההדלפות "וויקיליקס", הופיע אתמול (שישי) לראשונה בני בית המשפט הצבאי בפורט מיד, מרילנד, בתחילת משפטו הכולל סעיפי אישום של סיוע לאויב, ואשר עשוי לשלוח אותו למאסר עולם. מאז שנעצר, לפני כשנה וחצי, נמצא מאנינג בבידוד מוחלט.

במהלך הדיון ישב מאנינג בשקט, כשהוא לובש מדי צבא. לשאלת התובע הצבאי, ליוטננט פול אלמנזה, האם הוא מבין את סעיפי האישום המיוחסים לו, ענה בתשובה קצרצרה: "כן, המפקד". פרקליטו של מאנינג, דייויד קומבס, הודיע כי ההגנה תבקש שאלמנזה יוחלף בתפקידו כתובע, בשל תפקידו הנוסף במחלקת המשפטים האמריקנית, המנהלת חקירה נגד מייסד "וויקיליקס", ג'וליאן אסאנג'. לדברי קומבס, ייתכן מהלך של התביעה, במסגרתה תבקש להשיג הודאה ממאנינג - שתסייע לה בהרשעת אסאנג', ובכך קיים חשד לניגוד עניינים.

האבטחה סביב הבסיס הייתה כבדה, בעיקר לנוכח נציגי כלי התקשורת הרבים שהגיעו למקום, כמו גם המפגינים שנאספו מסביב לבסיס, ושביקשו להביע את תמיכתם במאנינג. לאלה לא הותר כמובן להיכנס לבסיס, המשמש גם כמפקדת סוכנות מודיעין האותות הפדרלית – ה-NSA.

לפי כתב האישום, מאנינג השיג באופן בלתי חוקי והעביר לידי "וויקיליקס" כ-380 אלף מסמכים ממאגרי המידע המסווגים של הצבא האמריקני על תקריות בעירק ובאפגניסטן. כמו כן, נטען כי החייל הצעיר השיג סרטון מ-2009, בו נראית הפצצה אמריקנית באפגניסטן, שגרמה למותם של אזרחים רבים. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כינתה אמש את ההדלפות "פעולה הרסנית, שהעמידה את חייהם של בני אדם בסכנה".

עוד בנושא
וויקיליקס מכה שוב: חשפה מסמכים מכלא גואנטנמו
דיווח: אתר ברשת חושף את הלחימה באפגניסטן
שנה לחשיפת ויקיליקס, מה בעצם גילינו? לא הרבה

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully