וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים התעמתו עם המשטרה בקהיר, מספר פצועים

ניר יהב

16.12.2011 / 10:38

אחרי תקופת שקט, שוב מהומות במצרים. זעמם של המפגינים התעורר בעקבות שמועות על פעיל שנעצר והוכה בחקירתו. הם הציתו כלי רכב ויידו אבנים על השוטרים, שירו באוויר. במקום מספר פצועים

מפגינים במצרים הציתו הבוקר (שישי) כלי רכב ויידו אבנים לעבר המשטרה הצבאית בקהיר. גורמי ביטחון ועדי ראייה דיווחו כי המהומות בבירה המצרית התחדשו לאחר שמועות על פעיל שנעצר והוכה קשות בחקירתו. המשטרה ירתה באוויר ועשתה שימוש בבלוני גז בניסיון לפזר כמה מאות מפגינים, שזעמם התעורר לאחר פרסום תמונתו של הפעיל המוכה באינטרנט. כמה בני אדם נפצעו בעימותים.

הפעיל, עבודי איברהים, נעצר לאחר שעזב הפגנה מחוץ לבניין ראש הממשלה בעיר, שנערכת כבר כמה שבועות, בדרישה להתפטרות המועצה הצבאית העליונה השולטת במדינה.

מהומות בכיכר תחריר, קהיר, 23 בנובמבר 2011. רויטרס
המפגינים במצרים כבר הוכיחו את נחישותם בשבועות האחרונים/רויטרס

התחדשות העימותים מעלה חשש מפני התלקחות מחודשת של המהומות האלימות שטלטלו את מצרים לפני סבב הבחירות הראשון במדינה בסוף חודש נובמבר. במהלך המהומות נהרגו עשרות בני אדם ויותר מאלף נפצעו. המפגינים התאספו בסוך חודש נובמבר מדי יום בכיכר תחריר, ממוקדי המהפכה שבוצעה נגד שלטונו של חוסני מובארק, והתעמתו עם השוטרים בדרישה לסיים את שלטון המועצה הצבאית העליונה.

ראש נציבות האו"ם לזכויות אדם, נאבי פילאי, קראה אז לקיים חקירה עצמאית לבירור האלימות במצרים, והוסיפה כי היא מגנה את הריגתם של אזרחים בידי כוחות הביטחון. "אני מפצירה ברשויות במצרים לשים קץ לשימוש המפורז בכוח נגד המפגינים בכיכר תחריר ובשאר המדינה", אמרה פילאי, "ובכלל זה השימוש הבלתי הולם בגז מדמיע, בכדורי גומי ובתחמושת חיה". עוד הוסיפה כי "פעילות הצבא וכוחות הביטחון אינה מסייעת למעבר המורכב של המדינה לשלטון דמוקרטי, אלא רק מסבכת את המצב ומלבה את האלימות".

עוד בנושא:
הצבא המצרי חזר בו: "הפרלמנט יקים מועצת החוקה"
צבא מצרים: נפקח על החוקה, נבלום את האיסלמים
הסיבוב הראשון במצרים: ניצחון למחנה האיסלמי

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully