וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: לאסור פינוי מאחז שקיבל סיוע מהמדינה

פנחס וולף

15.12.2011 / 8:26

מירי רגב, חברתו לסיעה של ראש הממשלה, תגיש הצעת חוק לפיה ייאסר על המדינה לפנות מאחז בו מתגוררות עשר משפחות ויותר. אם יתגלה שהמבנים הוקמו על קרקע פרטית - יוצע פיצוי לפלסטינים

ברקע פינוי המאחז מצפה יצהר הבוקר (חמישי) ולנוכח אירועי הימים האחרונים, ח"כ מירי רגב (ליכוד) תגיש היום (חמישי) הצעת חוק לפיה אסור לפנות מאחזים שזכו לסיוע כלשהו מהמדינה. על פי הצעת החוק, שהגיעה לידי וואלה! חדשות, המדינה לא תוכל לפנות מאחז שגרות בו עשר משפחות, ואפילו לא מבנה מגורים בודד או מבנה מסחרי, אם הונחה תשתית בידי אחד ממשרדי הממשלה, כמו סלילת כביש גישה או חיבור לחשמל ומים; או שהוענקו תמריצים למקום. ההצעה קובעת כי אם יש טענה שמאחז הוקם על קרקע פרטית, ועדה מיוחדת שתורכב מאנשי משרדי המשפטים, האוצר והביטחון, תדון במתן פיצויים למי שיוכיח בעלות על אותה הקרקע.

רגב, ששללה באופן נחרץ את הפעולות האלימות שאירעו שלשום במהלכם פרצו עשרות פעילי ימין למפקדת חטיבת אפרים, השחיתו ציוד ואף פצעו את סגן מפקד החטיבה, סבורה שאחת הסיבות לפרץ האלימות היא החשש של הקיצוניים מפינוי מאחזים. לדבריה, אישור הצעת החוק שלה עשוי להרגיע את השטח. "הגיע הזמן לשים קץ להתעסקות הציבורית על פינוי המאחזים היהודיים ביהודה ושומרון ויצירת מתח ציבורי סביב סוגיה זו על ידי קביעה בחוק שהמאחזים לא יפונו", הסבירה רגב.

"מטרת החוק היא להבטיח את הישארותם של יישובים יהודים שהוקמו בכל שטחי יהודה ושומרון, לרבות מאחזים ומבני מגורים באזור", נכתב בדברי הסבר להצעת החוק. אם עד עכשיו הכוונה לא היתה מובנת, בדברי ההסבר מובהר כי, "כל היישובים ונקודות ההתיישבות ברחבי יהודה ושומרון הוקמו בידיעת הממשלה ובאישורה הן במישרין או בעקיפין כאשר מסופקים להם מים, חשמל תשתיות דרכים. היישובים השונים ביהודה ושומרון הוקמו ב-40 השנה האחרונות בשלבים שונים כאשר לא תמיד ניתנו אישורים מידיים וסופיים להקמתם, ע"י ממשלות ישראל".

"היישובים הוקמו בתום לב"

עד שהצעת החוק תונח במזכירות הכנסת, ועדת השרים לחקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעה נוספת המבקשת להקשות על פינוי מאחזים. על פי הצעת החוק, של ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) ושל יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין (ליכוד), אם במשך ארבע שנים מרגע הקמת שכונת מגורים, בה גרות 20 משפחות, מי שטוען שהוא בעל הקרקע לא תבע את פינוי המשפחות, ולא היה סימן לבעלותו במקום – לא ניתן יהיה לפנותן. עם זאת, אם אותו פלסטיני יוכיח את בעלותו, בית המשפט יוכל להורות על מתן פיצוי כספי עבורו.

אם הצעת החוק תאושר, היא תחול גם בדיעבד על צווים שניתנו עד כה. "יישובים אלה הוקמו בתום לב ואף זכו להכרה וסיוע מסוג כזה ואחר מטעם משרדי הממשלה והשירותים הממלכתיים ניתנים בהם כמקובל בכל ישוב", מוסבר בהצעת החוק. עם זאת, קשה להאמין שהצעת החוק תאושר בוועדת השרים לחקיקה. ייתכן שגורלה יהיה כגורל הצעת החוק דומה של יו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כץ (כצל'ה) שוועדת השרים לחקיקה החליטה לדחות את ההכרעה על כך בחודשיים, במהלך דיון בהצעה ביום ראשון האחרון.

"ראוי שעתיד ישובים אלה יהיה כעתיד כל יתר הישובים ביהודה ושומרון. הריסת המבנים חסרת טעם וגרוע מכך מנוגדת למוסר ולצדק הטבעי בשעה שהבעלים לא הציגו בדל ראיה והשתהו בתביעתם שנים רבות כל כך. במקרים אלה יש לאזן בין האינטרס של הבעלים אותו יש לפצות פיצוי מלא בין בכסף ובין במקרקעין חלופיים לבין האינטרס הציבורי של הימנעות מיותרת מהרס יישובים שקמו בתום לב ובלא ידיעה שמדובר במקרקעין פרטיים".

פינוי מאחזים ופאולות טרור יהודי - כותרות אחרונות:
בעקבות החדירה לבסיס: חודדו נהלי הפתיחה באש
פעיל ימין שנעצר בליל החדירה לבסיס שוחרר למעצר בית
הפורעים לא יוגדרו ארגון טרור - אך יישפטו על ידי הצבא
פעילי ימין "תקפו" בסיס ויידו אבנים לעבר מפקד החטיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully