וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ימליצו: פורעי הימין יוגדרו כ"ארגון טרור"

פנחס וולף ויהושע בריינר

14.12.2011 / 14:30

בתום פגישה שקיימו השר לביטחון הפנים ושר המשפטים, גובשו המלצות אופרטיביות לטיפול בפעילי הימין שמתנכלים לצה"ל ולפלסטינים. דניאלה וייס: "יש לסמח"ט חב?ורה על הראש? מסכן"

פעולות הטרור היהודי שבאו בימים האחרונים לידי ביטוי בפריצה אלימה לבסיס החטיבה המרחבית אפרים ליד קדומים ולפי החשד בהתנכלות לפלסטינים בגדה, מקבלות תגובה מהממשלה. השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ושר המשפטים יעקב נאמן, קיימו הבוקר (רביעי) דיון מיוחד לגיבוש המלצות אופרטיביות שיוגשו לראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתום הדיון הוחלט להגיש כבר היום המלצות לנתניהו ובכללן: מיפוי שיבוצע על ידי גורמי אכיפת החוק בנוגע לפורעים ולהתארגנויות אליהן הם משתייכים. ההערכה היא שמדובר בכ-120 בני אדם והכוונה היא להכריז על אותן התארגנויות כעל "ארגוני טרור".

בנוסף תתבצע הרחבה משמעותית של מעצרים מנהליים ושל צווי הרחקה לתקופות שונות, יוגבר השימוש באמצעים טכנולוגיים כך שכל צוות משטרה וצבא בשטח יסתובב עם מצלמה כדי לתעד את העבריינים ואת האירועים ויתהדק שיתוף הפעולה של צוותי השב"כ, המשטרה והצבא יחד עם הפרקליטות, במטרה לפענח ולסכל כמה שיותר אירועים. למרות ההמלצות החמורות, השר אהרונוביץ' הבהיר בישיבה כי "מדובר בקומץ קטן ועברייני וזה לא מכוון לתושבי יש"ע שהם אנשים נפלאים".

"לא הייתה תקיפה של הקצינים, זו הגזמה"

דניאלה וייס, ממקימות תנועת ההתיישבות בשומרון ומי שנחשבת כמנהיגה האידיאולוגית של נוער הגבעות, אמרה בתגובה: "ארגון טרור? אלה החלוצים שלנו שמגישים לנו את עתיד המדינה על מגש של זהב". וייס לא מתרגשת מהאירועים בימים האחרונים. את הדיווחים על תקיפת הקצינים בחטיבה המרחבית מגדירה וייס כ"הגזמה פראית" ולטענתה, עשרות הפעילים לא חדרו לבסיס הצבאי, אלא "הגנו על המאחזים". את נוער הגבעות מגדירה וייס כ"מגן של מדינת ישראל".

וייס שמתגוררת בקדומים, סמוך לבסיס החטיבה המרחבית אפרים, מציינת כי "לא הייתה תקיפה של הקצינים, זו הגזמה, ובכלל, למה הצבא היה צריך להיות שם? הרי אלוף פיקוד המרכז אמר שצה"ל מחוץ למשחק הפוליטי. אז אם כך, אין לו מה לחפש בפינוי מאחזים. על הצבא למשוך את ידיו מכל דבר שהוא במחלוקת ומה שהחבר'ה הצעירים עשו, ולשמחתי גם המבוגרים עשו שם פעולות מחאה. מי שמעוות כאן הוא ראש הממשלה נתניהו, שפועל בניגוד למצע הליכוד ובניגוד לפני הבחירות".

וייס הוסיפה כי "נתניהו מסכן את חיי האומה ולכן יש פעולות מחאה". לאחר מכן שבה וייס לדבר על הפריצה לבסיס החטיבה המרחבית ואמרה כי "יש לסגן מפקד החטיבה חב?ורה קטנה על הראש? נו, מסכן. פריצה לבסיס? זה לא בסיס אלא קן שיגור לגירוש יהודים. בסיס החטיבה המרחבית הפך למחנה של כוחות הרס עם דחפורים ושופלים. זה כבר לא מחנה צבאי, צה"ל מנהל את גירוש היהודים ומשקר לתושבים כדי לבצע את זממו".

וייס מגבה כאמור את נוער הגבעות. לדבריה, "אני מגבה את כל אותם צעירים, אלה החלוצים שלנו ובפעולות שלהם הם מגנים על כל מדינת ישראל. הנוער הזה הוא עתיד המדינה ואם נתניהו לא ייבלם בתוכנית ההיפרדות שלו, אז עתיד כל צאצאינו בסכנה גדולה". וייס אף טוענת כי אירועי "תג מחיר" לא מבוצעים על ידי נוער הגבעות וכי מדובר בפרובוקציות מתוכננות של השב"כ. "עד היום לא מצאו שום דבר ולא הוגש כתב אישום נגד מציתי המסגדים", ציינה וייס, "תסתכלו על כתב היד בגרפיטי. אין שום רעד או הפסק, כך שמי שעושה את זה הוא גיבור ללא חת או שהוא פרובוקטור, שיודע שלא יתפסו אותו בשעת המעשה. יש כאן כוונה להשחיר את כל ציבור ההתיישבות. על מי רוצים להכריז פה ארגון טרור? על הילדים שלי? על הנכדים שלי? איזה שטויות".

עוד בנושא:
בן אליעזר: "חבל שלא ירו בפושעים שהטיחו לבנה בקצין"
חשש בצה"ל: "חיילים מעבירים מידע לימין הקיצוני"
אלוף פיקוד מרכז: "שנאה כזאת לא ראיתי ב-30 שנות שירות"

לפניות לכתבים:

פנחס - pinhas_wolf@walla.co.il
יהושע - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully