וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר להצבעה: אסיר ביטחוני שישוב לטרור ייכלא מחדש

ועדת החוקה של הכנסת החליטה לאשר לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק שחרור על תנאי ממאסר. הצעת החוק לא תחול על האסירים ששוחררו במסגרת השלב הראשון של עסקת שליט

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק מאוחדת, ממשלתית ופרטית, הנוגעת לתיקון לחוק שחרור על תנאי ממאסר. ההצעה קובעת כי אסיר ביטחוני שזכה לחנינה עקב עסקת שבויים, ושב לעסוק בטרור, ישוב להמשך ריצוי עונשו בכלא. הצעת החוק לא תחול על האסירים ששוחררו לא מכבר בשלב הראשון של עסקת שליט.

החוק הקיים כעת מעניק לנשיא המדינה סמכות לקבוע תנאי שחרור לאסיר, בעת שהוא מעניק לו חנינה. בנוסף, החוק קובע, כי רק אסיר עולם שהנשיא לא קבע תנאים לשחרורו בכתב החנינה, יופיע בפני ועדת שחרורים וזו תקבע את תנאי שחרורו. בפועל, אסירי עולם לא מובאים בפני ועדת השחרורים, ותנאי שחרור ככל שנקבעים, הם בהתאם לקביעת הנשיא. אולם, בשחרור המוני כדוגמת עסקת שבויים, בפועל לא נקבעים תנאי שחרור כלל.

היום דנה ועדת החוקה בהצעת החוק הממשלתית ובהצעת החוק הפרטית של ח"כ דני דנון (ליכוד) העוסקות בנושא. הוועדה החליטה כאמור לאחד את הצעות החוק. הצעת החוק הממשלתית מבקשת להרחיב את המגבלות ולהכילן על כלל האסירים שיזכו לחנינה. ההצעה מבקשת לקבוע תנאים, שיהוו תנאי בררת מחדל קבועים מראש, שיחולו על כל אסיר משוחרר, במידה שהנשיא לא קבע אחרת. בנוסף, כל אסיר משוחרר שיעבור עבירה מסוג עוון או פשע בזמן היותו אסיר משוחרר, ישוב וירצה את שארית תקופת המאסר שנגזרו עליו בבית הסוהר.

ח"כ דנון הציע שאסירים ביטחוניים שפעלו ממניע לאומני-ביטחוני ושוחררו במסגרת עסקאות כגון בחילופי שבויים, יחולו עליהם תנאי שחרור מגבילים, בדומה למגבלות המוטלות על אסירי עולם שזכו לחנינה ושוחררו על תנאי. דנון הסביר, כי מטרת הצעתו היא "שהאסיר יידע שאם ישוב לדרך הטרור, הוא ישוב לכלא להמשך ריצוי מאסרו".

עוד בנושא:

ברקע הצעת החוק: השלב השני של עסקת שליט
החשש: עסקות שבויים מעודדות טרור
חברון: עימות ליד חנות של משפחת משוחרר בעסקת שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully