וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 14 נמלט מהשבי, נדד יומיים בג'ונגל - וניצל

קווין לנסמן האמריקאי נשבה לפני 5 חודשים על ידי הארגון האיסלמי "אבו סייף" במהלך חופשה בפיליפינים. בסוף השבוע הצליח להערים על חוטפיו, ואחרי מסע מפרך לאורך הנהר הגיע לכפר מקומי

הסיפור המדהים של קווין לנסמן: נער אמריקאי בן 14 הצליח להערים על חוטפיו בפיליפינים - ונמלט לאחר חמישה חודשים בשבי ארגון איסלמי קיצוני. כבר בשבת בלילה הגיע הדיווח הראשוני על שחרורו של הנער, שהוחזק בשבי בג'ונגלים במדינה על ידי ארגון הטרור "אבו סייף" המקושר לאל-קאעדה, ואתמול (ראשון) התבררו פרטי היחלצותו: מתברר שהוא הצליח לשכנע את חוטפיו שיאפשרו לו להתרחץ בנהר סמוך למקום שביו, ובהחלטה של רגע לקחת את גורלו בידיו, הוא החל לרוץ לאורך הנהר. אחרי מסע מפרך של יומיים בקרבת הנהר במורד ההרים של מחוז בסילן, הגיע הנער לקרבת כפר קטן ושם נמצא על ידי תושבי המקום.

קווין אריק לונסמן, נער אמריקאי בן 14, לאחר שחרורו משבי ארגון "אבו סייף" בפיליפינים, 11 בדצמבר 2011. רויטרס
שכנע את חוטפיו שיאפשרו לו להתרחץ בנהר סמוך, ובהחלטה של רגע החליט לקחת את גורלו בידיו והחל לרוץ לאורך הנהר. קווין לנסמן/רויטרס

אביו של הנער, הייקו לנסמן, סיפר בראיון לרשת ABC שהוא מאד גאה בבנו: "הוא גיבור. הוא נדד במשך יומיים בתוך הג'ונגל". הנער, שהיה מפוחד מאוד עד שהבין שהוא נמצא בקרב ידידים, נמצא תשוש עם חבלות על ידיו ועל רגליו. האיחוד המרגש של בני המשפחה, לאחר קבלת ההודעה על שחרורו של בנם, התרחש בבית החולים של הבירה מנילה. הם צפויים לשהות שם עד להחלמתו של קווין, בטרם חזרתם הצפויה לארצות הברית.

קווין נחטף בחודש יולי, יחד עם אמו ובן דודו, שעמם טייל במחוז זמבואנגה. הם נחטפו על ידי חוליה בראשותו של פורוג'י אינדמה, איש "אבו סייף" הידוע בחטיפת זרים תמורת כופר. קולונל ריקרדו ויסייה מצבא הפיליפינים סיפר לסוכנות הידיעות AP כי הארגון נושא באחריות לחטיפות, רציחות ופיגועי טרור. ראשי הארגון דרשו כופר של מיליוני דולרים על מנת לשחרר את בני המשפחה, אך בסופו של דבר, אחרי העברת הכספים שוחררה רק האם, ג'רפה, לפני כחודשיים. בן דודו של קווין הצליח גם הוא לברוח לפני כחודש, בעקבות פעילות של צבא הפיליפינים באזור המחנה בו הוחזקו השניים. אמו של קווין נותרה לאחר שחרורה בפיליפינים וציפתה לשחרורו של בנה.

ג'רפה ייטס ובנה, קווין אריק לונסמן, שנחטפו בפיליפינים בידי ארגון "אבו סייף", בתמונה משפחתית עם בעלה של ייטס. רויטרס
קווין יחד עם אמו ג'רפה ובעלה בתמונה משפחתית לפני החטיפה/רויטרס

לדברי הקולונל ויסייה, הצבא היה במצוד אחרי אנשי הארגון באזור העיר אקבר, שככל הנראה העסיק את החוטפים ואיפשר לקווין לברוח. שגריר ארצות הברית בפיליפינים, הארי תומאס, שהיה בקשר עם בני המשפחה לאורך כל התקופה, מסר כי "בתקופת החגים הזו דבר לא משמח אותי יותר מאשר הידיעה כי קורבן תמים מושב לידי משפחתו בזמן לחגיגות החג. אני רוצה לציין את האומץ של קווין עצמו, ומשפחתו, בתוך הייסורים הארוכים הללו".

עוד על חטופים בעולם:
אות לגיון הכבוד ניתן לאינגריד בטנקור, שהייתה שבויה בקולומביה
קלף המיקוח החדש של אל-קאעדה: יהודי חולה בן 70

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully