וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טורקיה: "על ישראל לנצל את התקרבות חמאס"

לאחר שהחרים ארוחת ערב חגיגית בה השתתף גם שר הביטחון ברק, נפגש עבדוללה גול עם עיתונאים, ואמר: "דיקטטורים ערבים הכירו בכיבוש הישראלי, אך היא תיאלץ להפסיקו לאחר 'האביב הערבי'"

נשיא טורקיה, עבדוללה גול, קרא הערב (ראשון) לישראל לנצל את "האביב הערבי" במזרח התיכון, ואת "התקרבותו" של חמאס, כדי לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים. בחזרתו מהכנס הרביעי למדיניות עולמית שהתקיים בווינה, שוחח גול עם עיתונאים, ואמר כי על ישראל לנצל את התקוממות העמים במדינות ערב כדי לקדם את התהליך השלום. לדבריו, בעבר, הכיבוש הישראלי ברצועת עזה גובה על ידי דיקטטורים במדינות ערב השכנות, אך כעת, "כשהדמוקרטיה תנצח במזרח התיכון, ישראל תהיה חייבת להפסיק את האלימות שלה בפלסטין".

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן (מימין), ונשיא טורקיה, עבדוללה גול. רויטרס
נשיא טורקיה: "על ישראל לנצל את התקרבות חמאס"/רויטרס

גול, שאתמול החרים סעודה רשמית בווינה, לאחר שגילה כי ישתתף בה גם שר הביטחון, אהוד ברק, שיבח את ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, על הצהרותיו בביקורו באנקרה ביוני האחרון, דברים שלדעתו "מדגישים את מוכנותו של חמאס לדמוקרטיה ולחיים שלווים לצד ישראל". הוא קרא לירושלים להכיר בצעדים שנקטו הפלסטינים לקראת ישראל, צעדים בהם גם הכירה ארצות הברית, לדבריו.

למחרת התקרית, גם שר הביטחון ברק התייחס ליחסים בין אנקרה לירושלים. "טורקיה היא מדינה חשובה באזור, ולצערי היחסים בינינו נפגעו מאז 'המרמרה'. הבעתי צער כמה שעות לאחר התקרית על הרג תשעת הטורקים, אך לא הבעתי צער לא על הסגר בעזה, לא על כך שעצרנו אותם - אלא רק על כך שתשעה אנשים איבדו את חייהם בתקרית".

יחסי טורקיה וישראל מצויים במשבר עמוק מאז אירועי המשט לעזה, שיצא מטורקיה במאי 2010 ובמהלכו נהרגו תשעה פעילים ששהו על אוניית "המרמרה", הגדולה מבין שש האוניות שהשתתפו במשט. מאז נוצר המשבר הדיפלומטי החמור ביותר מאז כוננו היחסים בין המדינות, כאשר טורקיה החזירה את שגרירה מתל אביב לאנקרה ונשיא טורקיה אף אמר כי "היחסים לעולם לא יהיו כבעבר". ישראל, בתגובה, הודיעה כי לא תתנצל בפני הטורקים על אירועי המשט.

עוד בנושא
נשיא טורקיה גול החרים סעודה בהשתתפות אהוד ברק
עיתון טורקי: המוסד וקפריסין יעקבו אחרי טורקיה

טל שלו השתתפה בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully