וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: המחלוקת על אירופה יצרה קרע בהנהגה

החלטת ראש הממשלה קמרון להטיל וטו על התיקונים לאמנה האירופית עוררה את זעמו של סגנו ניק קלג, המייצג את הליברל-דמוקרטים הפרו-אירופים: "החלטה רעה לבריטניה, שתבודד אותה ביבשת"

קרע בהנהגת הממלכה המאוחדת: סגן ראש ממשלת בריטניה ומנהיג המפלגה הליברל-דמוקרטית, ניק קלג, יצא היום (ראשון) בהתקפה חסרת תקדים על שותפו הבכיר לקואליציה, ראש הממשלה דייוויד קמרון, כשקבע כי החלטתו של קמרון להטיל וטו על התיקונים המוצעים לאמנה האירופית היא "רעה לבריטניה", ותותיר אותה "מבודדת ודחוקה לשוליים". בראיון ל-BBC, הוסיף קלג ותקף את מנהיגי גרמניה וצרפת, ש"עקשנותם" העמידה לדבריו את ראש הממשלה הבריטי "במצב מאוד קשה".

קמרון הטיל אתמול וטו על ההחלטה שהתקבלה בפסגת מנהיגי מדינות האיחוד האירופי בבריסל, לערוך תיקונים ב"אמנת ליסבון", והסביר כי החליט על הווטו משום שהשינויים המוצעים אינם עולים בקנה אחד עם האינטרסים של בריטניה. מהותם של התיקונים היא לקבוע כללים ומגבלות נוקשים יותר לשמירה על איזון תקציבי במדינות האיחוד, כדי למנוע הישנות משברים כדוגמת משבר החוב הנוכחי של גוש האירו.

קלג ומפלגתו הרבה יותר פרו-אירופים בתפיסה מאשר קמרון והמפלגה השמרנית, שרבים מחבריה מתנגדים לחלוטין לחברות באיחוד. מקורות המקורבים לקלג מסרו ל-BBC כי הוא "התקשה להאמין" כששמע על הווטו שהטיל קמרון.

"אני מאוכזב קשות מתוצאות הפסגה", אמר קלג, "בדיוק בגלל החשש שלי שבריטניה תיוותר מנודה ודחוקה לשוליים באיחוד האירופי. זה לא טוב ליצירת משרות, בעיר או בכל מקום אחר. זה לא טוב לצמיחה, ולא למשפחות בשום מקום במדינה. בלתי אפשרי עבורי לקבל את זה, ואני אעשה כל שביכולתי כדי שהעיכוב הזה לא יהפוך לדבר קבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully