וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראלי הגיע למצרים לסכם השלב ה-2 בעסקת שליט"

ניר יהב

11.12.2011 / 14:52

ההיערכות לשחרור האסירים בעיצומה: במצרים דווח כי גורם צבאי בכיר הגיע על מנת לדון עם ההנהגה המצרתם בסידורים האחרונים לקראת ביצוע העסקה. הבכיר ידון גם בהגעת השגריר הישראלי

נערכים לשלב השני של עסקת שליט: אתר החדשות המצרי "אל-אהראם" דיווח היום (ראשון) כי גורם צבאי ישראלי בכיר הגיע הבוקר לביקור בן מספר שעות בקהיר, זאת על מנת לדון עם ההנהגה המצרית בסידורים לקראת ביצוע השלב השני של עסקת שליט. כלי תקשורת במצרים דיווחו כי הבכיר הגיע במטוס פרטי אך לא מסרו פרטים לגבי זהותו.

על פי הדיווח, הבכיר הישראלי צפוי לדון עם המצרים גם בהכנות לקראת הגעת השגריר הישראלי החדש, יעקב אמיתי, מחר לקהיר, וכן בדרכים לתגבר את השמירה על הגבול המשותף ולהיאבק יחדיו בתופעת ההסתננות דרך הגבול המצרי לישראל.

כחודשיים לאחר שחרורו של גלעד שליט משבי חמאס, צפוי השלב השני של העסקה לצאת לפועל ב-18 או ב-19 בדצמבר. ישראל אמורה לשחרר 550 אסירים פלסטינים לפי בחירתה, תוך תיאום מלא עם ראשי המודיעין המצרי שתיווכו בין ישראל לחמאס. האסירים צפויים לשוב לבתיהם ולא להיות מגורשים לרצועת עזה או לחו"ל.

גורמים במערכת הביטחון אמרו בשבוע שעבר כי בשב"כ החלו בגיבוש רשימת האסירים בהתאם להחלטת הדרג המדיני. הגורמים הבהירו כי אין כוונה לשחרר אסירים עם "דם על הידיים" וכי מרבית האסירים שישוחררו יהיו אסירים פליליים או אסירים ביטחוניים שתקופת מאסרם אמורה להסתיים בקרוב.

עוד באותו נושא:
עסקת שליט: שב"כ מגבש רשימת האסירים לשלב השני
הערכה: הרב עובדיה תומך בשחרור מתכנן רציחתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully