וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הרב עובדיה תומך בשחרור מתכנן רציחתו

טל שלו

11.12.2011 / 12:53

לקראת השלב השני בעסקת שליט, ייפגש שגריר צרפת בישראל עם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, וידון עמו בבקשת צרפת לשחרר את סלאח חמורי, שכלוא בישראל לאחר שתכנן להתנקש בו

שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, צפוי להיפגש היום (ראשון) עם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. השניים ידונו בבקשת ממשלת צרפת לשחרר את המחבל בעל האזרחות הצרפתית סלאח חמורי, שכלוא בישראל לאחר שתכנן להתנקש ברב עובדיה. על פי ההערכות, הרב עובדיה כבר נתן את הסכמתו העקרונית לשחרור שצפוי להתבצע במסגרת השלב השני של עסקת שליט.

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, צפוי ללוות את השגריר ביגו בביקורו בבית הרב עובדיה. ביגו נפגש עם השר ישי כבר ביום חמישי שעבר, והעביר לו את בקשת ממשלת צרפת לשחרר את חמורי. בשנת 2009 דחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את בקשתו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי לשחרר את חמורי.

בסביבת ראש הממשלה אמרו אז כי נתניהו הבהיר לסרקוזי כי "לאחרונה ועדת שחרורים דנה בעניינו ומצאה כי אינו עומד בתנאים לשחרור מוקדם. זאת, בהסתמך בין השאר על בא כוח היועץ המשפטי לממשלה שסבר ששחרורו המוקדם יהווה סיכון לביטחון הציבור, ולאור העובדה כי הוא לא הביע חרטה על המעשים בהם הורשע".

בפנייה שהעביר סרקוזי בשנת 2009 לנתניהו, ציין הנשיא הצרפתי ששחרור האסיר יהווה מחווה של רצון טוב, שתקדם את שחרורו של גלעד שליט, המחזיק גם הוא באזרחות צרפתית.

עוד באותו נושא:
עסקת שליט: שב"כ מגבש רשימת האסירים לשלב השני
נתניהו ב-2009: מתכנן ההתנקשות ברב עובדיה לא ישוחרר
סרקוזי ב-2009: שחרר את מתכנן רצח הרב עובדיה

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully