וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי לנתניהו: "שחררו את מתכנן רצח הרב עובדיה"

ארז רומס ופנחס וולף

5.8.2009 / 20:46

נשיא צרפת הגיש בקשה לראש הממשלה לשחרר צעיר פלסטיני בעל אזרחות צרפתית, שנכלא לאחר שהודה כי תכנן לרצוח את הרב עובדיה. "מנסים להשוות את מעמדו לגלעד שליט"

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ושר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר הגישו לראש הממשלה בנימין נתניהו פנייה רשמית, בבקשה להקל בעונשו של צעיר פלסטיני בן 24, תושב מזרח ירושלים ובעל אזרחות צרפתית, שנכלא בישראל לאחר שהודה בתכנון פיגוע נגד מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. הבקשה הועברה לראש הממשלה בנימין נתניהו דרך שגרירות ישראל בפריז. מספר ימים קודם לכן העביר שר החוץ הצרפתי מכתב דומה לשר הביטחון אהוד ברק.

בלשכת ראש הממשלה אישרו הערב (רביעי) את הדברים, ואמרו לוואלה! חדשות: "הבקשה נבדקת. חשוב לזכור כי מניסיון העבר אין זו דרכם של גורמים פוליטיים להתערב בהחלטות משפטיות שהתקבלו בישראל, ולכן סביר שהבקשה תישאר בגדר בקשה בלבד". עוד נמסר כי "הבקשה הגיעה ככל הנראה בעקבות מאמציה של שדולה ערבית פרו-פלסטינית בצרפת, אשר מנסה להשוות את מעמדו של החייל החטוף גלעד שליט עם מעמדו של אדם שנשפט והורשע בתכנון רצח של רב בישראל".

זו אינה הדרישה הראשונה של סרקוזי מנתניהו. בחודש יוני, הביע הנשיא הצרפתי ביקורת קשה נגד שר החוץ הישראלי, אביגדור ליברמן. לפי הפרסומים, ביקש סרקוזי מנתניהו לפטר את ליברמן. הנשיא הצרפתי אמר בפגישה כי "תמיד קיבלתי שרי חוץ ישראלים, אהבתי להיפגש עם השרה לבני, אבל עם זה (ליברמן) אני לא יכול".

סרקוזי הוסיף ואמר לנתניהו: "אתה צריך להיפטר מהאדם הזה, תוציא אותו ותכניס את לבני - איתה ועם ברק אתה יכול לעשות היסטוריה". נתניהו השיב לו בתגובה כי "בשיחות פרטיות נשמע ליברמן אחרת". בתגובה לכך השיב לו נשיא צרפת: "בשיחות פרטיות גם ז'אן מארי לה פן (מנהיג החזית הלאומנית הצרפתית) הוא אדם נחמד מאוד". כפי הנראה נתניהו אמר בתגובה, כי "ליברמן הוא לא לה פן ואין מקום להשוואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully