וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: שב"כ מגבש רשימת האסירים לשלב השני

8.12.2011 / 18:30

גורם בכיר אישר כי במערכת הביטחון החלו לרכז את שמותיהם של 550 האסירים שאמורים להשתחרר בחלק השני של העסקה שנחתמה מול חמאס. ככל הנראה, הם ייצאו לחופשי כבר ביום ראשון הבא

השלב השני של עסקת שליט יוצא לדרך: במערכת הביטחון נערכים לשחרור אסירים פלסטינים נוספים, ייתכן שכבר ביום ראשון הבא, 18 בדצמבר. זאת, במסגרת החלק השני של העסקה לשחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט, משבי חמאס.

גורם במערכת הביטחון אמר היום (חמישי) כי בשב"כ החלו לגבש את רשימת האסירים, בהתאם להחלטת הדרג המדיני ובאישורו, ולקראת קבלת אישור משפטי.

גורם ביטחוני מסר, כי "בכל פרט בנושא יש לפנות למשרד ראש הממשלה". אתר האינטרנט של העיתון המצרי, "אל-אהראם", מדווח גם הוא כי השלב השני של העסקה יצא לפועל ב-18 בדצמבר.

חגיגות בעזה לכבוד האסירים שחזרו, אוקטובר 2011. רויטרס
במסגרת השלב השני של העסקה אמורים להשתחרר 550 אסירים/רויטרס

האסירים בשלב השני: גנבי רכב או מחבלים?

העסקה לשחרור גלעד שליט, תמורת 1,027 אסירים, אושרה בממשלה ב-12 באוקטובר, ברוב של 26 שרים, שבוע אחרי שגובשה בקהיר בתיווכן של גרמניה וכמה מדינות נוספות. בשלב הראשון של ההסכם, שיצא לפועל ב-18 באוקטובר, שוחררו מבתי הכלא בישראל 477 אסירים ביטחוניים. רובם גורשו לרצועת עזה ולשטחי יהודה ושומרון. אחרים גורשו לטורקיה, לסוריה, לירדן ולקטאר.

השלב השני של העסקה, שורבב להסכם כמחווה של ממשלת אולמרט לנשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. במסגרתו, אמורים להשתחרר 550 אסירים, כדי לאזן בין מערך הכוחות בקרב הפלסטינים, וכדי לחזק את מעמדו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי בשלב זה אין כוונה לשחרר אסירים "עם דם על הידיים", וכי מרבית המשוחררים יהיו אסירים פליליים או אסירים ביטחוניים שתקופת מאסרם אמורה ממילא להסתיים.

בנוסף, במערכת הביטחון אומרים כי מימוש העסקה והרכבת הרשימה תלויה במידת מעורבות המצרים בשלב השני של העסקה.


עוד בנושא
עסקת שליט הסתיימה: האסירים המגורשים הגיעו ליעדם
חמאס טוען: בשלב השני של העסקה ישוחררו "גם מחבלים"
אך בישראל מנסים להרגיע: ישוחררו "רק גנבי רכב ושב"חים"


לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully