וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון הכריע: האגודה למען החייל לא תיסגר

11.12.2011 / 13:33

לאחר הפרסומים השונים על ליקויים בהתנהלותה ולאחר שוועדת מינטקביץ' המליצה לפרק את האגודה, הודע ברק כי הפרסומים הם חסרי בסיס. "האגודה פועלת 70 שנה ותמשיך לשרת את חיילי צה"ל"

שר הביטחון, אהוד ברק, דחה היום (ראשון) את הפרסומים על כך שהאגודה למען החייל עומדת בפני סגירה. לדבריו, "האגודה פועלת במשך 70 שנה ותמשיך לשרת את חיילי צה"ל עוד שנים רבות בעתיד". עוד נכתב בהודעה כי הפרסומים הינם חסרי בסיס וכי האגודה צפויה לעבור בקרוב תהליכי רה-ארגון והמשך התייעלות, הנמצאים בתהליכי גיבוש ועבודת מטה, ועם סיומם יוצגו לשר הביטחון. על פי ההודעה, מטרתם של תהליכים אלו היא להביא לכך שהאגודה למען החייל תפעל באופן טוב יותר למען רווחתם של חיילי צה"ל.

לאחר פרסום דבריו של ברק, בירך עליהם יו"ר האגודה למען החייל, אביגדור קהלני. קהלני מסר כי ?טובת החיילים בלבד עומדת למול עיניי ולמול עיניי עובדי האגודה. האגודה למען החייל תעמוד איתנה כנגד ניסיונות לפגוע בפעילותה למען חיילי צה"ל . אנו נמשיך לעשות הכל למענם, על הצד הטוב ביותר?.

הודעתו זו של שר הביטחון הגיעה על אף שבסוף החודש שעבר חשף דו"ח ועדת מינטקביץ', שבחנה את התנהלות האגודה למען החייל וקרן לב"י, ליקויים רבים בתפקוד שני הגופים והמליצה לפרקה. בדו"ח שהגיע לידי וואלה! חדשות נטען כי האגודה למען החייל מתרשלת לכאורה בגיוס תרומות לחיילים, יצרה מנגנון מנופח של עובדים, הפכה את העיסוק במתקני האגודה לעיסוק מרכזי בפעולתה, גבתה סכומים מופרזים ומופקעים עבור השימוש במתקניה ועוד. בשל כך המליצה הוועדה לפרק את האגודה למען החייל ולבצע שינוי מבני במערך גיוס התרומות ובמתן שירותי הרווחה לחיילים. כמו כן המליצה הוועדה להקים שני גופים נפרדים: האחד יעסוק בגיוס תרומות והשני כגוף פיקודי בצה"ל, שמפעיל את שירותי הרווחה עבור חיילי צה"ל. באגודה למען החייל דחו בתוקף את הפרטים שנחשפו בדו"ח וציינו כי ישנם גורמים שמעוניינים לפגוע בפעילות האגודה.

בתחילת השנה הציגה האגודה גירעון של עשרה מיליון שקלים ומצבה הכלכלי הוגדר קשה. עקב כך, הוחלט למנות את יו"ר דירקטוריון גזית-גלוב, אריה מינטקביץ, לעמוד בראש הוועדה שבחנה את התנהלות קרן לב"י והאגודה. מינטקביץ מינה כחברי ועדה את עו"ד מאיה ליקורניק, רואה החשבון גדי סומך ממשרד סומך-חייקין, תא"ל (מיל') יצחק פוקס ושני משקיפים מהארגונים הנבדקים.

עוד באותו נושא:
דו"ח האגודה למען החייל: בזבוז במקום גיוס כספים
אכ"א החל בתהליכי פירוק האגודה למען החייל
מסתמן: האגודה למען החייל צפויה להתפרק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully