וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי חודש: ארבע רקטות נפלו במועצה אזורית אשכול

רמי שני

10.12.2011 / 9:15

אחרי שאתמול התפוצצו בדרום 13 רקטות שנורו מרצועת עזה, תקף חיל האוויר מטרה בדרום הרצועה. הבוקר הגיעה התגובה בדמות ארבע רקטות נוספות. לא היו נפגעים או נזק

אחרי תקיפת צה"ל הלילה בדרום רצועת עזה נמשך הירי לעבר ישראל. שתי רקטות שוגרו הבוקר (שבת) לעבר ישראל והתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. זמן מה אחר כך התפוצצו שתי רקטות נוספות בשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בכך עלה ל-17 מניין הרקטות שנורו לעבר יישובי הדרום ביממה האחרונה. אתמול נורו במהלך היום 13 רקטות קסאם וגראד לעבר ישראל.

בתגובה הפציץ במהלך הלילה חיל האוויר יעד בדרום רצועת עזה, סמוך לרפיח, ודובר צה"ל מסר כי זוהתה פגיעה מדויקת ב"יעד טרור". הפלסטינים לא דיווחו על נפגעים. במקביל, דווח על מותו של ילד בן 12, שנפצע מרסיסים בהפצצת חיל האוויר ברצועת עזה בלילה שבין חמישי לשישי. בתקיפה הופצץ מחנה אימונים של חמאס, נהרג אדם אחד ו-25 בני אדם נפצעו, מרביתם בני משפחה אחת. דובר צה"ל הביע צער על הפגיעה בחפים מפשע אך הטיל את האחריות על הימצאותם באזור חמאס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דובר צה"ל מסר כי זוהתה פגיעה מדוייקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר משעות הבוקר המוקדמות של יום שישי החלו שיגורי הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. בכל המקרים התפוצצו הרקטות בשטחים פתוחים, ולא נגרם נזק. המטח הראשון כלל ארבע רקטות שנחתו בשטחי המועצה האזורית אשכול, שתיים במועצה האזורית שער הנגב ושלוש במועצה האזורית חוף אשקלון. בשעות הערב, שוגרו רקטות שהתפוצצו באזור שדרות, בצפון חבל לכיש ובמועצה האזורית באר טוביה. לתושבים ביישובי עוטף עזה ניתנה הנחיה להיות בסביבת מרחבים מוגנים. במקביל, הוצבו שלוש סוללות כיפת ברזל בדרום. אחת הוצבה בבאר שבע, השנייה באשקלון והשלישית, שהוצבה באשדוד, יירטה רקטת גראד מעל שמי העיר.

סבב ההסלמה הנוכחי החל שלשום, אחר שצה"ל הרג שני פלסטינים, אחד מהם חבר בחוליה של הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל אקצא, שלטענת גורמי ביטחון תכנן לבצע פיגוע בגבול מצרים. כעבור זמן לא רב החל הירי לעבר ישראל, ובלילה צה"ל תקף שני מוקדי טרור ברצועה. בתקיפה נהרג אזרח פלסטיני וילד שהיה בסמוך, ו-25 אחרים נפצעו, בהם נשים ותינוקות, לאחר שרסיסים מתקיפת בסיס אימונים של חמאס פגעו בבית מגורים.

בהערכת המצב שביצע הרמטכ"ל, עלה כי פעילי חמאס והג'יהאד האיסלמי אינם משתתפים בשיגורי הרקטות לכיוון ישראל, על אף שבשטח מופעל עליהם לחץ לעשות זאת. בצה"ל מעריכים כי מי שפועל כעת לשיגור הרקטות הם פעילי ועדות ההתנגדות וארגונים קטנים נוספים. כמו כן, אומרים בצה"ל כי "פעילים סוררים" של הג'יהאד האיסלמי פועלים על דעת עצמם ומשגרים רקטות למרות הנחיות שקיבלו לא לעשות זאת.

עוד על ההסלמה בדרום:
הלילה: צה"ל תקף בדרום רצועת עזה
אתמול: רקטות רבות בדרום הארץ, צה"ל נערך לתגובה
ביום חמישי: חוסל פלסטיני שתכנן פיגוע בגבול המצרי

עדכון ראשון: 7:52

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully