וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל נערכים להרחבת התגובה לירי הרקטות בדרום

הרמטכ”ל קיים הערכת מצב אחרי ש-13 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום ביממה האחרונה. כיפת ברזל ירטה רקטת גראד מעל אשדוד. ראש המועצה האזורית אשכול: ”לא נוכל להמשיך כך”

ערב שבת לא שקט: ירי הרקטות לעבר שטח ישראל נמשך גם אמש (שישי) עם שיגור מטחי רקטות לעבר יישובי הדרום. משעות הבוקר המוקדמות, נורו לעבר יישובי הדרום והנגב לפחות 13 רקטות קסאם וגראד. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. ארבע רקטות התפוצצו במועצה האזורית אשכול, שתי רקטות התפוצצו במועצה האזורית שער הנגב, שלוש נוספות התפוצצו במועצה האזורית חוף אשקלון, שתי רקטות התפוצצו בערב בשטחים פתוחים באזור שדרות ומוקדם יותר התפוצצה רקטה בצפון חבל לכיש במועצה האזורית באר טוביה. כמו כן, רקטה נוספת שנורתה בשעות אחר הצהריים לכיוון אשדוד יורטה על ידי סוללת כיפת ברזל מעל שמי העיר. החל משעות הבוקר הוצבו שלוש סוללות "כיפת ברזל" בבאר שבע, אשקלון ואשדוד. התושבים ביישובי עוטף עזה הונחו להיות בסביבת מרחבים מוגנים.

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, קיים הערב הערכת מצב עם מפקד חיל האוויר האלוף עידו נחושתן, אלוף פיקוד דרום טל רוסו, ראש אגף התכנון האלוף אמיר אשל ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה האלוף יוחנן לוקר, זאת לאור ההסלמה בדרום והמשך הירי. "אנחנו מחכים לראות מה היקפי הירי ובהתאם לזה נגיב", אמר קצין בכיר בצה"ל והוסיף כי "למרות הירי לאשדוד לא מדובר בשיגורים רחבים ולא במספרים גדולים". לצד זאת ציין כי "אנחנו נערכים לאפשרות של תקיפת יעדים נוספים".

ביקור הרמטכ"ל בתרגיל חטיבתי של עוצבת "חיצי האש". דובר צה"ל, דובר צה"ל
"אנחנו נערכים לאפשרות של תקיפת יעדים נוספים", אמר גורם ביטחוני. הרמטכ"ל גנץ/דובר צה"ל, דובר צה"ל

בהערכת המצב, עלה כי פעילי החמאס והג'יהאד האיסלמי לא מבצעים ירי לכיוון ישראל, זאת על אף שמופעל עליהם לחץ לעשות זאת על ידי הפעילים בשטח. על פי הערכת צה"ל, מי שפועל כעת באמצעות שיגורי רקטות אלו הם פעילי ועדות ההתנגדות, שוהאדה ופתח' אסלאם. כמו כן, התברר כי פעילים סוררים של הג'יאהד אסלמי החליטו לשגר גם רקטות לעבר שטח ישראל, זאת למרות הנחיות של ראשי הארגון לא לירות.

"התושבים מתרגלים כבר לריטואל הזה, שחוזר כל כמה שבועות והם נכנסים לשאננות מסוכנת" אמר ראש המועצה האזורית באר טוביה, דרור שור, "צריך להבין שחייבים להמשיך ולנהוג על פי הנחיות פיקוד העורף, כלומר להיות במרחבים מוגנים ולא לצאת לגגות או לרחובות לנסות לראות את יירוטי הרקטות. אחרת זה עלול להסתיים באסון כבד".

"לא נוכל להמשיך עוד 11 שנים כאלה"

תושבי הסביבה הקרובה יותר לרצועת עזה, מדגישים כי למרות שלכאורה איש לא נפצע מהתפוצצות הרקטות, למעשה המצב הוא שונה לחלוטין: "גם כשהרקטות נופלות ומתפוצצות בשטחים פתוחים ואין לכאורה פגיעה נראית לעין, יש פגיעה עמוקה בנפש", אמר ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. לדבריו, "כבר 11 שנים שהמצב הזה נמשך. נדמה לי שממשלת ישראל חייבת לשים לזה סוף. יש שתי אפשרויות: מבצע צבאי או מבצע מדיני. אבל הממשלה חייבת לפעול להפסיק את הירי. ילדים בכיתה ו', גדלו במסגרת של 'צבע אדום'. לא נוכל להמשיך עוד 11 שנים כאלה".

סבב ההסלמה הנוכחי החל שלשום, מספר שעות לאחר שצה"ל הרג שני פלסטינים, אחד מהם מחבל מחוליה של הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל אקצה, חוליה אשר תכנן לבצע פיגוע בגבול מצרים. כעבור זמן לא רב החל ירי הרקטות לעבר שטח ישראל, ובלילה צה"ל תקף שני מוקדים טרור ברצועה. כתוצאה מהתקיפה נהרג פלסטיני נוסף וילד שהיה בסמוך, ו-25 אחרים נפצעו, ביניהם גם נשים ותינוקות, זאת לאחר שרסיסים מתקיפת בסיס אימונים של חמאס פגעו בבית מגורים. גורם ביטחוני מסר כי מבדיקה ראשונית של התקיפה בלילה עולה כי לא היו פיצוצי משנה, כפי שדיווחו הפלסטינים, ובני המשפחה שנפגעו מהתקיפה סמוך למחנה האימונים של החמאס נהרגו מהפיצוץ הראשון. קצין בכיר בצה"ל ציין כי במקום היה ריכוז גדול של רקטות.

עוד באותו נושא:
דיווח פלסטיני: הרוג ו-25 פצועים בתקיפת צה"ל בעזה
בתגובה לחיסול בעזה: רקטות נורו לאזור באר שבע
סיכול ממוקד בעזה: חוסל פלסטיני שתכנן פיגוע בגבול המצרי

לפניות לכתב - אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.co.il

(עידכון קודם: 22:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully