וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 13 רקטות ביממה האחרונה, צה"ל תקף ברצועה

חיל האוויר הפציץ יעד בדרום רצועת עזה. הפלסטינים אינם מדווחים על נפגעים או נזק, אך מסרו על מות ילד בן 12 שנפגע שלשום מרסיסים בהפצצה נוספת. סוללות כיפת ברזל נפרסו בערי הדרום

אחרי 13 רקטות קסאם וגראד שנורו לעבר ישראל ביממה האחרונה, צה"ל מגיב באש נקודתית. חיל האוויר הפציץ לפנות בוקר (שבת) יעד בדרום רצועת עזה, סמוך לרפיח, ודובר צה"ל מסר כי זוהתה פגיעה מדויקת ב"יעד טרור". לפי שעה, הפלסטינים אינם מדווחים על נפגעים. במקביל, דווח על מותו של ילד בן 12, שנפצע מרסיסים בהפצצת חיל האוויר ברצועת עזה בלילה שבין חמישי לשישי. בתקיפה הופצץ מחנה אימונים של חמאס, ונהרג בה אדם אחד ו-25 בני אדם נפצעו, מרביתם בני משפחה אחת. דובר צה"ל הביע צער על הפגיעה בחפים מפשע אך הטיל את האחריות על הימצאותם באזור על חמאס.

כבר משעות הבוקר המוקדמות של יום השישי החלו שיגורי הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. בכל המקרים התפוצצו הרקטות בשטחים פתוחים, ולא נגרם נזק. המטח הראשון כלל ארבע רקטות נחתו בשטחי המועצה האזורית אשכול, שתיים במועצה האזורית שער הנגב ושלוש במועצה האזורית חוף אשקלון. בשעות הערב, שוגרו רקטות שהתפוצצו באזור שדרות, בצפון חבל לכיש ובמועצה האזורית באר טוביה. לתושבים ביישובי עוטף עזה נינתה הנחייה להיות בסביבת מרחבים מוגנים. במקביל, הוצבו שלוש סוללות כיפת ברזל בדרום. אחת הוצבה בבאר שבע, השנייה באשקלון והשלישית, שהוצבה באשדוד, יירטה רקטת גראד מעל שמי העיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בצה"ל עדיין שוקלים את היקף התגובה, אך בינתיים מסתפקים בירי נקודתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרמטכ"ל, בני גנץ, קיים אמש הערכת מצב עם מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, ועם אלוף פיקוד דרום, טל רוסו. "אנחנו מחכים לראות מה היקפי הירי, ובהתאם לזה נגיב", אמר קצין בכיר בצה"ל. לדבריו, "למרות הירי לעבר, אשדוד לא מדובר בשיגורים רחבים, ולא במספרים גדולים". לצד זאת ציין כי "אנחנו נערכים לאפשרות של תקיפת יעדים נוספים".

בצה"ל מעריכים שהרקטות שוגרו על ידי ארגונים קטנים

סבב ההסלמה הנוכחי החל שלשום, אחר שצה"ל הרג שני פלסטינים, אחד מהם חבר בחוליה של הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל אקצא, שלטענת גורמי ביטחון תכנן לבצע פיגוע בגבול מצרים. כעבור זמן לא רב החל הירי לעבר ישראל, ובלילה צה"ל תקף שני מוקדי טרור ברצועה. בתקיפה נהרג אזרח פלסטיני וילד שהיה בסמוך, ו-25 אחרים נפצעו, בהם נשים ותינוקות, אחרי שרסיסים מתקיפת בסיס אימונים של חמאס פגעו בבית מגורים.

בהערכת המצב של הרמטכ"ל, עלה כי פעילי חמאס והג'יהאד האיסלמי אינם משתתפים בשיגורי הרקטות לכיוון ישראל, על אף שמופעל עליהם בשטח לחץ לעשות זאת. בצה"ל מעריכים כי מי שפועל כעת, באמצעות שיגורי הרקטות, הם פעילי ועדות ההתנגדות וארגונים קטנים נוספים. כמו כן, אומרים כי "פעילים סוררים" של הג'יאהד האיסלמי פועלים על דעת עצמם ומשגרים רקטות למרות הנחיות שקיבלו לא לעשות זאת.

עוד בנושא
בצה"ל נערכים לתגובה במידה והירי יימשך
תחילת ההסלמה: חיסול שני פלסטינים בעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully