וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: פיל ננסי נגח למוות בתיירת אוסטרלית

הפיל הפיגמי - זן נכחד, שלמרות שמו אינו כל כך ננסי - תקף אתמול את ג'נה דונלי בת ה-25, שטיילה עם חברתה בשמורה נידחת באי בורניאו. פקחי השמורה: היא התקרבה אליו יותר מדי

פיל פיגמי, "ננסי", נגח למוות בתיירת אוסטרלית בשמורת טבע נידחת באי בורניאו שבמלזיה - כך דיווחו היום (חמישי) כלי תקשורת באוסטרליה ובעולם. לפי הדיווחים, ג'נה אוגריידי דונלי מתה מהפציעות שספגה לה אתמול בשמורת הטבע טאבין - המקרה המתועד הראשון אי פעם של תקיפת פיל בשמורה.

מנהל מחלקת חיות הבר במחוז סבאח בו נמצאת השמורה, לורנציוס אמבו, הסביר ל"גרדיאן" כי הפיל התוקף הסתובב לבדו סביב הר געש, כשדונלי וחברתה, בליווי מדריך מקומי, עברו במקום במסגרת טרק שערכו. דונלי, לפי ההערכות, התקרבה לפיל יתר על המידה, וככל הנראה הבהילה אותו. פקחי הפארק מנסים כעת לאתר את הפיל התוקף, במטרה להסיעו בחזרה אל לב השמורה. אמבו ביקש להבהיר כי תיירים מתבקשים לשמור על מרחק של לפחות 50 מטרים מחיות הבר בשמורה.

הפילים הפיגמיים חיים רק בבורניאו, והם נחשבים למין בסכנת הכחדה - רק כ-2,000 פרטים נותרו במחוז סבאח. למרות שמם, בפועל הם אינם ננסיים כלל ועיקר: גובהו של פיל פיגמי בוגר ממוצע מגיע לכ-2.5 מטרים - כ-30-60 סנטימטרים פחות מפיל אסייתי "רגיל". הם גם עגלגלים יותר מהפיל האסייתי, ויש להם פנים קטנות יותר אך זנבות ארוכים יותר. זאת ועוד - הם נחשבים לפחות אגרסיביים מבני דודיהם החיים ביתר חלקי דרום אסיה. חבל שלא סיפרו את זה לפיל מסוים אחד.

אתמול בבוליביה: דגי פירנאה טרפו נער בן 18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully