וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר האמריקאי: מתואמים עם ישראל בנושא האירני

טל שלו

8.12.2011 / 13:30

דן שפירו, שגריר ארה"ב בישראל, ביקש להפיג את החשש על חוסר התיאום בין המדינות בהקשר של תקיפה באירן. בתדרוך לכתבים הוא התייחס גם ליחסים בין ישראל למצרים ולמשא ומתן עם הפלסטינים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

"ישראל וארה"ב מתואמות בנושא האירני יותר מכל נושא אחר", כך אמר היום (חמישי) שגריר ארה"ב בישראל בתדרוך לכתבים, על רקע דיווחים בימים האחרונים בארה"ב שהביעו חשש כי ישראל עשויה לתקוף באירן ללא תיאום עם ארה"ב. "יש לנו מטרה משותפת עם מדינת ישראל ועם מדינות אחרות נוספות ברחבי העולם ואנחנו פועלים לקדם אותה - הטלנו סנקציות חזקות מאוד", אמר שפירו, וציין את ריבוי האירועים והמפגשים של בכירים משתי המדינות בשבועות האחרונים, שדנו בנושא האירני והמאמץ הבינלאומי להחרפת הסנקציות על משטר הגרעין במדינה.

"אנו מאמינים שאירן חותרת להשגת יכולת גרעינית צבאית, ואנו נחושים לעצור אותה. אנחנו מחויבים לחלוטין למטרה של מניעת נשק גרעיני מאירן, ואנו חולקים מחויבות זו עם ישראל ומדינות רבות בעולם. מאז דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ארה"ב החריפה את הסנקציות, וכך גם מדינות נוספות, ואנו צפויים להמשיך להחריף את הסנקציות תוך תיאום וייעוץ עם כל הצדדים", הוסיף שפירו.

יש לקיים שיחות ישירות

בהתייחס למאמצי הקוורטט להנעת תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים, הדגיש שפירו כי עמדת ארה"ב, כמו גם עמדת הקוורטט, היא שקודם צריכה להתקיים פגישה ישירה בין הצדדים שרק לאחריה יוגשו הצעות בנושא ביטחון וגבולות. "בשבוע הבא ייפגשו שוב שליחי הקוורטט עם שני הצדדים", אמר שפירו, אך בהתייחס לטענות הפלסטינים בשבוע שעבר לפיהם הגישו לקוורטט הצעה בנושא ביטחון וגבולות וישראל לעומת זאת סירבה, הבהיר שפירו כי "צריכות להתקיים שיחות ישירות, ורק שם יוחלפו ההצעות בנושאי ביטחון וגבולות".

שפירו התייחס גם לבחירות במצרים שתוצאותיהן פורסמו השבוע: "אנחנו תומכים בהליך הדמוקרטי במצרים. ניסינו להבהיר לכל הגורמים במצרים שארה"ב מעוניינת שבסופו של דבר תהיה חברה דמוקרטית ופתוחה יותר, אך מצד שני אנו מצפים שהממשלה שתיבחר תהיה מחויבת לגמרי לכל ההסכמים הבינלאומיים שלה, בהם גם ההסכם עם ישראל. אנו מאמינים ומצפים שהסכם השלום יישאר איתן", שפירו הוסיף כי בחודשים האחרונים "ישראל ומצרים עשו עבודה טובה מאוד והתגברו על אתגרים רבים, מגיע על כך קרדיט למנהיגים של שני הצדדים".

שפירו סירב להתייחס לדיווחים אודות הערותיה של שרת החוץ האמריקאית, הילרי קלינטון, בשבוע שעבר בפורום סגור בפני פורום סבן, בהן לכאורה מתחה ביקורת והביעה חשש מהיחלשות הדמוקרטיה בישראל, אך התייחס לחקיקה כי "אנחנו מאמינים שישראל היא דמוקרטיה חיה מאוד עם מוסדות יציבים ביותר; כל הנושאים שעולים בחקיקה הישראלית הם חלק מהדיון הציבורי. יש לנו אמון מלא בישראל ובמוסדות הדמוקרטיים שלה, שיכולה להתגבר על העיסוק בנושאים האלה, אך כמובן שאנו תומכים בשוויון לכולם בכל מקום ברחבי העולם". בהתייחס לדיווחים לפיהם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שוקל לבוא לביקור בישראל בחודשים הקרובים, אמר שפירו כי "נכון לעכשיו, אין כל חדש בנושא".

עוד בנושא:
שגריר ארה"ב בישראל הפגין אחידות עם עמיתו הישראלי
שגריר ארה"ב לאלי ישי: הקפיאו הבנייה בהתנחלויות
יועץ לקלינטון: "הסיוע לישראל - אינטרס אמריקני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully