וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בישראל: "אנו מתואמים בנושא אירן"

השגריר דן שפירו הבהיר כי יחסי ארה"ב וישראל "חזקים יותר מתמיד" והוסיף כי "אנחנו מובילים ביחד תהליך להגברת הסנקציות נגד אירן ולהשבת הפלסטינים לשולחן המשא ומתן"

שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, הדגיש אמש (שני) כי היחסים בין וושינגטון לירושלים "חזקים יותר מתמיד". בדברים שנשא באסיפה הכללית של ארגון הפדרציות היהודיות, המתקיימת בדנבר, קולורדו שבארה"ב, אמר שפירו כי "אנחנו מתואמים בכל הנושאים המרכזיים, כולל אירן. אנחנו מובילים ביחד תהליך להגברת הסנקציות נגד אירן ובמקביל מנסים להחזיר את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן".

לקראת תקיפה באירן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
לקראת דו”ח סבא”א: כמה קרובה אירן לנשק גרעיני?
גרמניה: ”הדיון על תקיפת אירן מחזק את המשטר שם”
מחמוד אחמדינג’ד: ”לא נרשה לאף אחד לפגוע בנו”

בסיום דבריו בכנס היהודי הגדול בעולם, הבטיח שפירו לכ-3000 משתתפי הכנס, ביניהם ראשי פדרציות וקהילות שונות ומנהיגים יהודים מישראל ומרחבי העולם, כי "שום דבר לא יפגע ביחסים בין שתי המדינות". שגריר ישראל בארצות הברית, מייקל אורן, שהשתתף גם הוא באירוע, אישר את דבריו של שפירו והוסיף כי "בנושאים המרכזיים, כמו אירן והחזרת הרשות הפלסטינית למשא ומתן, יש בינינו הסכמה מוחלטת. אני מקווה שישראל, ביחד עם העולם, ימנעו מאירן להשיג יכולת גרעינית".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהיה אמור אף הוא לקחת חלק פעיל בכנס, נאלץ לבטל ברגע האחרון את השתתפותו מסיבות טכניות, אך נשא דברים בפני משתתפי הכנס באמצעות הקלטת וידאו. לעומתו, יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ שאול מופז (קדימה), נכח באירוע.

בתוך כך, אמש הודיע הבית הלבן כי הוא מצפה שדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) יבטא את דאגות ארצות הברית מהתפתחות התכנית הגרעינית של אירן. "אנחנו מצפים כי הדו"ח יבטא את מה שאנחנו אומרים כל העת על התנהגות אירן ועל כישלונה לעמוד במחוייבויות הבינלאומיות", אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully