וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח משפטו של הרב אלון המואשם במעשים מגונים

גלעד גרוסמן

7.12.2011 / 13:13

בבית משפט השלום בירושלים נפתח משפטו של הרב מרדכי (מוטי) אלון המואשם בביצוע מעשים מגונים בשני קטינים. הרב אלון הגיע לבית המשפט כשהוא מלווה בבני משפחתו

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק)

כחודש לאחר הגשת כתב האישום נגד הרב מרדכי (מוטי) אלון, בגין ביצוע מעשים מגונים בשני קטינים, החל היום (רביעי) משפטו בבית משפט השלום בירושלים. אלון הגיע לבית המשפט כשהוא מלווה באשתו, אחותו ושניים מילדיו. בדין יושב השופט חיים לי-רן, הנחשב לקפדן בנושא ההרשעות. פרקליטו של אלון, עורך הדין יעקב רובין אמר לפני הדיון כי "אני מקווה שעד סוף המשפט, האישומים יופרכו לחלוטין".

עו"ד רובין אמר בדיון כי מרשו יודה בחלק מהעובדות המופיעות בכתב האישום, אולם הוא יכחיש ביצוע של מעשים מיניים. עו"ד רובין הוסיף כי עדיין לא קיבל את כל חומר החקירה, כולל צילומים מחקירת המתלוננים. פרקליטו של הרב אלון גם ביקש שהמשפט יתנהל בדלתיים פתוחות. בעוד כחודש תינתן תגובה מפורטת לכתב האישום.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שגיא אופיר מפרקליטות מחוז ירושלים, בסוף שנת 2002 הגיע נער בן 17 לישיבת "הכותל". "כמו רבים מתלמידיו, ראה גם הנער בנאשם מושא להערצה", צוין בכתב האישום. כחודש לאחר שהנער החל ללמוד בישיבה, נהרג אדם אותו הכירו הנער ואלון. בערב שבו נהרג אותו אדם הועבר לנער פתק, שהנחה אותו להגיע לרב אלון לאחר תפילת ערבית.

הרב מרדכי מוטי אלון, נובמבר 2011. ג'יליס
"כמו רבים מתלמידיו, ראה גם הנער בנאשם מושא להערצה". הרב אלון/ג'יליס

לטענת הפרקליטות, אלון הוביל את הנער לחדרו האישי בישיבה, ושם "במה שנראה היה כביטוי להשתתפותו של הנאשם בצערו" של הנער, הוא חיבק אותו ממושכות וליטף אותו. לאחר מכן התיישב אלון צמוד לנער על ספה שהייתה בחדר, והניח את ראשו של הנער על כתפו, חיבק אותו ומדי פעם נישק את הנער בצוואר ובעורף. בכתב האישום נטען עוד, כי לאחר מכן אלון הציע לנער לישון בביתו, ושם שוב חיבק אותו ונישק אותו, ואף הורה לנער לנשק אותו חזרה.

עוד נטען בכתב האישום, כי כמה שבועות לאחר מכן, תיאם הנער פגישה עם הרב אלון בחדרו בישיבה. כשהוא נכנס לחדר, אמר לו הרב אלון שהוא התגעגע אליו, וחיבק אותו בעמידה חיבוק ממושך שארך מספר דקות. לאחר מכן שוב חיבק את הנער ונישק אותו בעורפו, בצווארו, באוזנו ובלחיו.

"מנצל את ההזדמנות להתנצל"

לאחר פרסום כתב האישום מסר הרב אלון הצהרה, בה הכחיש בתוקף את הדברים שיוחסו לו. הרב אלון אמר אז כי "בטרם אתייחס לדברים, אומר מראש שאין לי ספק שבמהלך קשרים ושיחות עם כל כך הרבה אנשים במשך כל כך הרבה זמן אפשר, ודאי, ואי אפשר אחרת, שנגרמה אי נוחות או אי הבנה או פרשנות שגויה או מבוכה למעשיי. אם אי מישהו חש כך - אני מנצל את ההזדמנות הזאת שוב להתנצל על כך מעומק לבי".

עוד אמר הרב אלון כי "בכל שנותיי לא עשיתי חלילה שום מעשה, ולא במלל, בכוונה מינית כלפי מי מתלמידיי. כל ניסיון נואל לטעון כאילו הודיתי במעשים כאלה הוא שקר גס ומתועב. אלוקים עדי שכל שעשיתי היה מתוך כוונה טהורה לעזור. אם פגעתי במישהו בבלי דעת, ביודעין ובלא יודעין, ואולי אף מטעות בשיקול הדעת, אני שב ומבקש סליחה ומחילה".

הרב אלון תהה מדוע אחד המתלוננים נגדו נזכר להגיש את התלונה באיחור של חמש שנים. "ג', בחור יקר, שאני זוכר אותו מעט מאד מפני שלא למד אצלי מעולם, הגיע אליי, על פי דבריו, מתוך מצוקה אישית ומשפחתית קשה על מנת לקבל עזרה וחיזוק במצבו האישי. מאז ועד לפיצוץ התקשורתי עברו חמש שנים. מה מביא פתאום את ג', בעקבות פיצוץ תקשורתי, למשטרה? מה מביא את ג' אחרי חמש שנים למשטרה, כדי להתלונן על מעשה מגונה בכוח?"

עוד בנושא:

בחודש נובמבר: כתב האישום שהוגש נגד הרב אלון
תלמידי הרב אלון מסבירים: "נשיקותיו לא מיניות"
הרב מוטי אלון: "לא ביצעתי מעשה מיני בתלמידיי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully