וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הזמין לאזכרת שמואל בן ארצי? לשכת ראש הממשלה

טל שלו

6.12.2011 / 19:34

120 חברי כנסת קיבלו הודעת דואר אלקטרוני המבשרת על ציון יום ה-30 למותו של שמואל בן ארצי, אביה של שרה נתניהו. אחד מחברי הכנסת שהוזמנו: "עם כל הכבוד, זה לא אירוע לאומי"

האם האזכרה לאביה של אשת ראש הממשלה הופכת לאירוע ממלכתי? ביום שישי הקרוב יצוין יום ה-30 למותו של שמואל בן ארצי, אביה של שרה נתניהו. לוואלה! חדשות נודע כי משרד ראש הממשלה שיגר בדואר האלקטרוני הודעות לכל 120 חברי הכנסת, ובהם הודיע על קיום האזכרה. כמו כן, בימים האחרונים פנו גורמים פוליטיים לראשי סניפים מהליכוד, והזמינו אותם להשתתף באזכרה, שתיערך בהר המנוחות. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה עד פרסום הידיעה.

בימים האחרונים נשלחה מלשכת ראש הממשלה לחברי הכנסת מכל סיעות הבית הודעה על קיום האזכרה. בסיום ההודעה, שנשלחה על ידי עובד בלשכת ראש הממשלה, הוזמנו חברי הכנסת למעון ראש הממשלה בירושלים עם סיום טקס האזכרה. ההזמנה עוררה ביקורת בקרב חלק מחברי האופוזיציה, שהלינו על הפצת המכתב מטעם לשכת ראש הממשלה ועל הפיכת האירוע לאירוע פוליטי-לאומי.

"עם כל הכבוד לראש הממשלה, אי אפשר להפוך אזכרה פרטית למשהו לאומי", אמר חבר כנסת שאישר בשיחה עם וואלה! חדשות את קבלת הפנייה ממשרד ראש הממשלה והעדיף שלא להזדהות. "אם חס ושלום היה קורה משהו לראש הממשלה, כמובן שכנבחר ציבור הייתי מגיע, אבל יש טעם לפגם בהוצאת מכתב כזה ממשרד ראש הממשלה ב'תפוצת נאט"ו'". עם זאת, גורמים בליכוד הדגישו כי טענות אלה "קטנוניות" וכי ההזמנה היא "הזמנה רשמית שמיועדת לכל מי שחפץ להגיע".

שמואל בן ארצי, סופר, משורר ומחנך, הלך לעולמו לפני כחודש בגיל 97. בחודשים האחרונים לחייו, עם הידרדרות במצבו הבריאותי שכללה אשפוזים תכופים בבתי החולים, התגורר בבית ראש הממשלה, שם סעדה אותו בתו שרה. במקביל, עמד בן ארצי בלב סערה ציבורית שהתעוררה סביב פיטוריה של עובדת זרה שטיפלה בו, עקב חילוקי דעות עם אשת ראש הממשלה. תנועת אומ"ץ הגישה תלונה ליועץ המשפטי לממשלה באשר להפיכת ביתו של ראש הממשלה למעון עבור בן ארצי; כמו כן, בעקבות הפצת תגובות רשמיות של מערך הדוברות של ראש הממשלה לדיווחים בפרשה, הנחה היועץ המשפטי לממשלה את ראש הממשלה שלא לעשות שימוש במערך הדוברות הממלכתי בנושא, ומשפחת נתניהו שכרה את שירותיו של יועץ תקשורת פרטי להמשך הייצוג בנושא.

עוד בנושא:
נתניהו בלווית חמיו: "מיחידי הסגולה בדורנו"
שמואל בן ארצי, אביה של שרה נתניהו, הלך לעולמו
המטפלת סיפרה בבכי: "אהבתי את משפחת נתניהו"


לפניות לכתבת:
tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully