וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפרקליטות: "כואב שחושבים שאנחנו שמאלנים"

יהושע בריינר

5.12.2011 / 21:30

פרקליט מחוז ירושלים תקף את הטענות לפיהן אנשיו "מחפשים" מתנחלים ואנשי ימין. "אי אפשר לנחש את עמדתי הפוליטית, או את עמדתו של שי ניצן". דניאלה וייס: "רוב 'תג מחיר' - ע"י השב"כ"

"כואב לנו שחושבים שאנחנו שמאלנים", כך אמר היום (שני) אחד מבכירי פרקליטות המדינה, עורך הדין אלי אברבנל, על רקע הביקורת שנשמעה בקרב חוגי ימין אודות חקירת רבנים בכירים וחשודים בביצוע פעולות "תג מחיר". בכנס מיוחד שנערך הערב במכללת שערי משפט בהוד השרון, אמר אברבנל, המשמש כפרקליט מחוז ירושלים, ואשר לשולחנו מגיעים תיקים רבים הנוגעים לפשעים המכונים "תג מחיר", תקף את האמירה לפיה פרקליטות המדינה מתמקדת בפעילותה בהתיישבות ביהודה ושומרון.

"אני עובד בפרקליטות שבה מחצית מהעובדים חובשי כיפה, וחלקם גרים מעבר לקו הירוק. אני לא חושב שמישהו יכול אפילו לנחש את עמדתי הפוליטית, את עמדתו של שי ניצן (המשנה לפרקליט המדינה – י.ב.) או כל אדם אחר בפרקליטות. העובדה שטוענים שאנחנו שמאלנים הוא דבר שצריך להדאיג אותנו ויותר מזה, הוא כואב לנו כי הדברים הם כל כך מופרכים, חסרי בסיס ומזיקים, כי אמון הציבור חשוב לנו כמערכת אכיפת חוק", לדבריו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"כואב לי שקוראים לנו שמאלנים". אברבנל/מערכת וואלה, צילום מסך

בדבריו בכנס בנושא "אכיפה בררנית ותג מחיר- משפט או פוליטיקה" טען אברבנל כי אחוז התיקים המוגשים המתייחסים למתנחלים הוא אחוז וחצי בלבד, אולם כאשר מדובר בעבריינות אידיאולוגית, הם מטופלים בצורה שונה. "כאשר המערכת נתקלת בעבריינות אידיאולוגית היא פועלת בנחישות ועומדת על רגליה האחוריות, מכיוון שיש כאן מוטיבציה ונכונות להקרבה, ויש לעבירות הללו השלכות משמעותיות. בהקשר זה אני מתייחס לעבריינות מימין ומשמאל. האם קיימת אכיפה מוגברת בעפרה ובבית אל בעבירות סמים? ממש לא, אך כן קיימת אכיפה מוגברת כאשר המניע הוא אידיאולוגי". אברבנל התייחס גם לפרסומים אודות הצוות המכונה "צוות המתנחלים", בראשו עומד ניצן. אברבנל יצא להגנתו ואמר כי "אין שום צוות ששם לו ליעד לרדת לחיי המתנחלים, ומי שפועל בתוך רשויות החוק מתוך מניעים פסולים - זו שערורייה וצריך לתלות אותו".

"השב"כ עומד מאחורי פעולות 'תג מחיר'"

הדברים נאמרו על רקע דבריו של יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין באירוע, שאמר באירוע כי "מפגישות שהיו לי בפרקליטות המדינה, יצאתי בתחושה שבמסדרונות רחוב צלאח א-דין בירושלים (משרדי הפרקליטות – י.ב.) מתנחל הוא פושע בפוטנציה. הידיעה שהרוב המוחלט מתוכנו מגנה פעולות 'תג מחיר', ולא שותף להם, לא חדרה לא לשם, ולא לרחוב שוקן (מקום מושבה של מערכת עיתון "הארץ" בתל אביב – י.ב.)". פעילת הימין דניאלה וייס, שהשתתפה אף היא באירוע, טענה כי 98% מהפעולות "תג מחיר" מבוצעות על ידי פרובוקטורים של השב"כ. "נוער הגבעות לא עומד מאחורי הדברים האלה", אמרה וייס, "מי שעושה את הפעולות הללו הם 'שמפניות' (כינויו המבצעי של אבישי רביב, סוכן השב"כ שפעל בקרב הימין הקיצוני)".

אברבנל לא נשאר חייב. "את באמת חושבת שיושבים בחדר כמה אנשים שחושבים שבדרך הזאת הם יילחמו באנשים מסויימים? זה דמיון מפותח. מי אלה בדיוק אנשי הקונספירציות האלה? המקסימום שאי פעם קרה בכל ארבעים השנה האחרונות, היא שנאמר שהפעלה מודיעינית של השב"כ חרגה ברמה כזאת שמישהו עשה יותר מדי. מעולם לא נטען, לא נקבע ולא נמצא שישבו כמה אנשים בקונספירציה בניסיון להטיל כתם על אנשים", אמר.

עוד בנושא
חשד: 2 צעירות ביצעו פעולת ”תג מחיר” בבסיס צבאי
חשד ל”תג מחיר” נגד צה”ל: 13 כלי רכב הושחתו
נעצרו שבע חשודות בהשחתת רכוש צבאי וכריתת עצי זית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully