וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו שבע חשודות בהשחתת רכוש צבאי וכריתת עצי זית

על פי החשד, שש קטינות והגירה אחת השחיתו אוהל צבאי ותכולתו ולאחר מכן כרתו מאות עצי זית של פלסטינים מהכפר קוסרא - כל זאת כתגובה על כוונה לפנות מאחז. ארגון חננו: "מעצר שווא"

שבע ישראליות תושבות ירושלים ויהודה ושומרון, מהן שש קטינות ובגירה, נעצרו לפנות בוקר (ראשון) בחשד למעורבות במה שהמשטרה מגדירה כ"פשיעה לאומנית". החשודות נעצרו על ידי שוטרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), בשיתוף עם היחידה המרכזית של מחוז ש"י, והן יובאו בצהריים להארכת מעצרן בבית משפט השלום בפתח תקווה. חקירה היאחב"ל נמשכת.

על פי החשד, הצעירות נכנסו לאוהל צבאי, התפרעו, הפכו את מיטות החיילים והשחיתו רכוש צבאי. בהמשך, לאחר שהסבו נזק רב לאוהל, הן יצאו למטע זיתים סמוך השייך לפלסטינים מהכפר קוסרא וכרתו, כך לטענת המשטרה, מאות עצי זית במחאה על כוונה לפנות מאחז באזור ההתנחלות אש קודש. הן נעצרו זמן קצר לאחר האירוע וכעבור יממה בלבד שוחררו על ידי המשטרה מבלי שהובאו להארכת מעצר והורחקו מאזור הגדה המערבית למשך חודש.

יש לציין כי באחרונה הוחלט במשטרה וביאחב"ל להגדיר עבירות אלה, שנכנסו עד כה תחת הכותרת "תג מחיר", כ"פשיעה לאומנית", זאת במסגרת ניסיון לשנות את המינוח שהיה מקובל עד כה.

"לסגור את היאחב"ל"

מעמותת חננו, המייצגת את הנערות, הגדירו את המעצרים "מעצרי שווא". לטענתם מדובר בשערורייה, "האירוע התרחש לפני חודשיים, והבנות שוחררו בהסכמת המשטרה. כעת נזכרו ביחידה הארצית לחקירת פשיעה בין לאומית לעצור אותן? מדובר בשערורייה". עוד נמסר כי "העבירות המיוחסות לנערות הן קלות ביותר. כיצד תיק כזה מגיע ליחידת העילית של המשטרה המתעסקת בחקירת ראשי עולם הפשע?".

מקורבי הנערות מסרו כי "הצוות לחקירת אירועי 'תג מחיר', שהוקם ביחידה הארצית לחקירת פשיעה בין לאומית מגחך עצמו לדעת. לאחר שהגיעו למצב בו שש נערות קטינות, הן היעדים הבכירים של היחידה הכי מקצועית במשטרה, אנו קוראים לסגור את הצוות, שכנראה חייב להצדיק את התקציבים שהושקעו בו, ומבצע מעצרי שווא".

עוד בנושא
לפני חודש וחצי: עצי זית נכרתו בבית צפאפא
שמות מאחזים רוססו בבית קברות מוסלמי בירושלים
כתב אישום נדיר נגד 3 מעורבים בתכנון "תג מחיר"

לפנייה לכתבים: יהושע בריינר - joshjosh@walla.com מור שמעוני - mor.shimony@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully