וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נדיר נגד 3 מעורבים בתכנון "תג מחיר"

בשב"כ ובמשטרה מתגאים בכתב האישום שהוגש נגד השלושה. אחד הנאשמים, שאחיו נהרג בפיגוע ירי, הואשם בהשחתת רכב, וה-3 הואשמו בתכנון הצתה. פרקליטם: שחרורם ממעצר בערבות מדבר בעד עצמו

לבית המשפט השלום בירושלים הוגש היום (שני) כתב אישום נגד שלושה בני אדם ובהם קטין, בגין חלקם בפעולות "תג מחיר", שארעו ביום הלווייתם של בני משפחת פוגל, שנרצחו בהתנחלות איתמר בחודש מרץ השנה. מדובר בנקודת ציון עבור צוות המיוחד לעניין של היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ועבור שירות הביטחון הכללי, שכן מדובר בכתב אישום ראשון מזה תקופה ארוכה, המוגש נגד מעורבים-לכאורה בפשעי השנאה.

עוד בנושא
מתקפה נוספת על שלום עכשיו: כתובות - והתרעה על פצצה
דו”ח באו”ם: ”עלייה של 40% באלימות מתנחלים”
שוב התנכלות ל”שלום עכשיו”: מגן דוד רוסס על דלת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי כתב האישום, אחד הנאשמים ניפץ שמשות רכב וניקב צמיגיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

השלושה, הלל ליבוביץ' מהיישוב היהודי בחברון, שאחיו אלעזר נהרג בפיגוע ירי בדרום הר חברון ב-2002, ישראל כץ משדה אליעזר שבצפון, וקטין מיישוב קהילתי במרכז הארץ, מואשמים בין היתר בקשירת קשר לביצוע פשע, חבלה במזיד לרכב ושימוש ברכב ללא רשות הבעלים. יודגש כי כץ נעצר גם בחשד למעורבות בהצתת המסגד בכפר טובא-זנגריה, אולם שוחרר לאחר שבועיים במעצר. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם, אולם הם שוחררו בערבות.

"מקווים שיגיע הסוף להתנהלות הדרקונית של הפרקליטות"

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות סגן מנהל המחלקה הפנימית בפרקליטות מחוז מרכז, עורך הדין דניאל מור, ב-13 במרץ החנה קבלן תושב ירושלים בשם מוחמד ביכראת את רכב הטויוטה שלו בשכונת גבעת שאול בבירה. ליבוביץ', שהבחין ברכב, ניקב את ארבעת צמיגיו, ניפץ את שמשותיו וגרם לו נזק רב.

עוד באותו ערב נהגו שלושת הנאשמים ברכב מההתנחלות יצהר שבשומרון, ללא ידיעת בעליו וללא אישורו. בסמוך לשעה 22:00 הגיעו לצומת כלניות, הסמוך ליישוב הערבי באקה אל-גרבייה, ונעצרו במחסום משטרתי בוודאי ערה. ברכבם התגלו שני בקבוקי פלסטיק מלאים בבנזין ושלושה זוגות של כפפות שחורות. על פי כתב האישום, השלושה היו בדרכם לביצוע הצתה מכוונת.

עורך הדין דוד הלוי, שייצג את השלושה מטעם עמותת "חננו" אמר לאחר הדיון כי "בית המשפט הורה על שחרורם של מרשיי ללא תנאים מגבילים, ואף סירב לעכב את ביצוע החלטתו, באופן המדבר בעד עצמו. נדמה לי שהחלטת בית המשפט מהווה תגובה הולמת להתנהלות הפסולה של המשטרה והפרקליטות, שניסו בכל דרך להביא למעצרם של מרשיי, חרף העובדה שנחקרו ושוחררו מספר פעמים בעבר". הלוי ציין עוד כי "השופטת הביעה תמיהה על התנהלות המשטרה ועל האופן שבו 'נולדו' חלק מהראיות בתיק. בית המשפט ציין כי הראיות הנוספות שבעטיין לכאורה ניתן צידוק לביצוע המעצר המחודש, אין בהן כדי לשנות את המצב הקיים. אני מעריך שבסופו של דבר יתברר כי רב מהומה על לא מאומה ומקווה כי הפרקליטות תחזור בה מכתב האישום".

מעמותת "חננו", הנותנת סיוע משפטי ליהודים המואשמים בגין פגיעה בערבים, נמסר עוד כי "בית המשפט העמיד את המשטרה במקומה. אנו מקווים כי יגיע הסוף להתנהלות הדרקונית של המשטרה והפרקליטות, שעוצרים אנשים ללא ראיות וללא סיבה. אנו קוראים לניקוי אורוות ביאחב"ל, במשטרה ובפרקליטות".

לפניות לכתבים:
מור - mor.shimony@walla.com
יהושע - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully