וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני בה"ד 1: מספר הצוערות הדתיות הוכפל השנה

5.12.2011 / 19:37

"זה דורש מאתנו להקים פלוגה בנפרד לבנים ופלוגה בנפרד לבנות, אבל זה בהחלט חשוב", אמר קצין בכיר. עוד עולה כי 40% מהצוערים המיועדים להיות מ"ממים בחיל הרגלים הם דתיים

מנתוני סיכום השנה של בה"ד 1 עולה כי מספר הנשים הדתיות בקורס הקצינים גדל פי שניים בשנה האחרונה. לאור הנתונים, אמר מפקד בה"ד 1, אלוף משנה ערן ניב, כי הוא רואה בכך מקור לגאווה. "לשמחתי הרבה זה נתון מעורר כבוד שכל מחזור הוא הולך וגדל ואני מייחס לכך חשיבות רבה", אמר קצין בכיר בבה"ד, "זה דורש מאתנו להקים פלוגה בנפרד לבנים ופלוגה בנפרד לבנות, אבל זה בהחלט חשוב". כמו כן ציין הקצין כי לאור הנתונים "יש היערכויות מיוחדות בנוסף לכך, כמו שיש לנו ארבעה סוגי שניצלים מכל מיני כשרויות שונות. חשוב לנו לתת את אותן יכולות לכולם. שווה בשווה". לדבריו, התנאים בבסיס וההבנה של המפקדים כי יש לשלב כמה שיותר בנות במגמות השונות סייע לכך שכיום בבה"ד אחד יש מפקדת פלוגה ומפקדת צוות דתיות.

עוד עולה מהנתונים כי העיר המובילה במספר הצוערים בבה"ד היא ירושלים, במקום השני חיפה ובמקום השלישי תל אביב. מנתונים נוספים בנוגע למספר הצוערים הדתיים בבה"ד עולה כי 27% מהצוערים במגמת "להב" של לוחמי היבשה הם דתיים, ובהשלמת "גפן", אליה מגיעים רק קצינים המיועדים להיות מפקדי מחלקות בחיל הרגלים – 40% הם דתיים. נתונים אלו מעידים על התחזקות של אחוזים בודדים מהשנה שעברה. במחזור האחרון הצליחה צוערת אחת לעבור להשלמת "גפן" ולהיות מועמדת להיות מפקד מחלקה בחיל הרגלים, אולם משום שהיא הייתה הצוערת היחידה, הציעו לה מפקדי הבה"ד להמתין לקורס הבא כדי שתוכל לבצע אותו עם צוערות נוספות.

בתוך כך, לפני מספר שבועות הוחזרו לבה"ד 1 שני צוערים שהודחו לאחר שהחליטו לצאת מערב מורשת קרב במסגרת הגדוד בשל שירת נשים. קצין בכיר בבה"ד הסביר כי המהלך התאפשר לאחר שהשניים קיבלו אחריות על המעשה, הבינו את הטעות ומפקד החטיבה ממנה נשלחו חתם על כך. שני צוערים נוספים שהודחו לא חזרו לבה"ד.

עוד באותו נושא:
צוערים נטשו טקס עקב שירת נשים - המג"ד התעלם
המדינה: צוער לא יכול לבחור אם לשמוע שירת נשים
מסתמן: יחודדו נהלי הופעת זמרות בטקסים בצה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully