וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוערים נטשו טקס עקב שירת נשים - המג"ד התעלם

31.10.2011 / 11:51

כמה צוערים אחרים נשארו מחשש שיודחו מבית הספר לקצינים. המג"ד, חובש כיפה, אמר כי מדובר באירוע תרבותי ולכן אין מדובר בהפרת משמעת

כחודשיים אחרי המקרה שהוביל להדחת צוערים מקורס קצינים, בסוף השבוע אירע מקרה דומה נוסף: חיילים דתיים סירבו לשמוע שירת נשים וכמה מהם אף נטשו במחאה את האולם - לעיני מפקד הגדוד.

הצוערים זומנו לטקס קבלת שבת בה"ד 1 ביום שישי האחרון. כמה מהדתיים שבהם פנו מראש למפקדיהם, ואלה אמרו להם, בתשובה לשאלתם, כי לא תתקיים שירת נשים במעמד. זמן קצר לפני תחילת הטקס, התברר לצוערים כי בכל זאת יתקיים בטקס חלק שבו שרות חיילות. חלק מהצוערים חובשי הכיפה פנו לרב הבסיס שהיה במקום, וביקשו ממנו סיוע, מתוך מבוכה שאם ייצאו במהלך האירוע, יענשו, או אף יודחו מבית הספר לקצינים.


עוד על מלחמת הדת בבה"ד 1
המדינה: צוער לא יכול לבחור אם לשמוע שירת נשים
מסתמן: יחודדו נהלי הופעת זמרות בטקסים בצה"ל
5 צוערים מבה"ד 1 התנצלו על שנטשו הופעת זמרת

טקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. אתר בה"ד 1, דובר צה"ל
דובר צה"ל: "שירת נשים מוכרת ומקובלת באירועים ובטקסים בצה"ל, תוך התחשבות בקהל היעד"/דובר צה"ל, אתר בה"ד 1

באירוע דומה, תשעה צוערים יצאו מאולם בסיס לפני כחודשיים, בעת שחיילות עלו לבמה לשיר בערב מורשת קרב למבצע עופרת יצוקה. חמישה מהם התנצלו, וארבעה צוערים הודחו מהקורס. על אף עתירה לבג"ץ שהוגשה בנושא, עונש ההדחה נותר בעינו.

"כולם נעצו עיניים וחיכו לראות כיצד הצוערים ינהגו"

לצד הצוערים שפנו לרב, אחד הצוערים הדתיים הגדיל לעשות ופנה ישירות למג"ד, חובש כיפה אף הוא, שנפצע בעזה וקיבל צל"ש אלוף, ושאל אותו כיצד לנהוג ואם יוכל לעזוב את המקום. המג"ד, שרצה למנוע פרובוקציה, אמר כי מדובר בטקס תרבותי ולא באירוע מקצועי. על כן, לדבריו, על כל צוער לנהוג כראות עיניו. אחד הצוערים אמר לבני משפחתו כי היו צוערים חובשי כיפה אחרים, שפחדו לצאת מהטקס לאחר ש"כולם נעצו בהם מבטים" וחיכו לראות כיצד ינהגו. עם זאת, היו כמה צוערים שבכל זאת עזבו את האולם וחזרו אחרי שהסתיימה השירה.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "שירת נשים מוכרת ומקובלת באירועים ובטקסים בצה"ל, תוך התחשבות בקהל היעד ובאופי האירוע. היות ומדובר באירוע תרבותי ולא מקצועי, אישר מפקד הגדוד לצוערים שהביעו את הסתייגותם לצאת מהאולם. חשוב להדגיש, כי הצוערים בחרו להישאר לאורך כל הטקס וכי לא התרחש כל אירוע משמעתי וחריג".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully