וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב גלנט: "חמאס הוא גוף אגרסיבי, אך חלש"

5.12.2011 / 20:02

מי שמינויו לרמטכ"ל בוטל ברגע האחרון, נשא דברים בכנס של המועדון העסקי-אקדמי של האוניברסיטה. "די בלהביט במה שקרה בין הודו לפקיסטן כדי להבין מה יכול לקרות", רמז גלנט בנושא אירן

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

"אי-הטיפול הביא לכך שאם ביהודה ושומרון קצרנו דשא, בעזה, מאחר ולא קצרנו, הגיעו קוצים ואחר כך גזעים ולכן היינו צריכים בולדוזרים", כך אמר הערב (שני) אלוף פיקוד דרום לשעבר, יואב גלנט, בהרצאה שנשא באוניברסיטת תל אביב. גלנט הוסיף כי "חמאס הוא גוף אגרסיבי, אך חלש".

גלנט המשיך ודיבר גם על הנושא האירני: "די בלהביט במה שקרה בין הודו לפקיסטן כדי להבין מה יכול לקרות. פקיסטן פוצצה חמש פצצות גרעין כדי להראות להודו שיש להם פצצות. הסיפור האירני הזה הוא כאן חי ונושם". הוא הוסיף כי "האירנים הבינו בשנות ה-80, אחרי המלחמה עם עיראק, שלא כדאי להם להמשיך ולהילחם עם ערבים, אז הם עושים את מה שעשו אבותיהם ויוצרים סכסוך בין ישראלים לערבים".

אלוף פיקוד הדרום לשעבר, ומי שמינויו לרמטכ"ל בוטל ברגע האחרון בשל חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, נושא הערב דברים במסגרת שבוע המועדון העסקי-האקדמי של המוסד האקדמי. גלנט, שפיקד בין היתר גם על שייטת 13 ועל אוגדת עזה, וכן כיהן כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אריאל שרון, נשא דברים בכנס תחת הכותרת "ביטחון ישראל במציאות גיאו-אסטרטגית משתנה". כשנשאל גלנט על הדרך שבה נבחר רמכטכ"ל בצה"ל אמר "כשאתה לא מצפה אז אין לך אכזבות, מעבר לזה לא ארחיב, בוודאי לא עכשיו".

במאי האחרון, התבטא גלנט לראשונה בפומבי מאז בוטל מינויו. "לצערי, בכל המקומות שבהם מתחוללות הפיכות בטווח הזמן הקצר והבינוני לא צפוי עתיד יותר טוב בראיית מדינת ישראל", אמר ביום עיון של מרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן. "אין איזה מנהיג ליברלי שממתין בקנדה, אירופה או ארצות הברית לקחת את השלטון במדינות ערב ולהנהיג רפורמות ברוח המערב. במצב הטוב, נקבל שליט דומה שנשען על כוח צבאי, במצב הפחות טוב נקבל קואליציה עם גורמים איסלמיים קיצוניים, ובמצב הגרוע נקבל שלטון של גורמים אסלמיים קיצוניים".

עוד בנושא
”בן כספית ניהל מערכה להכפשת האלוף גלנט”
טירקל: ”הממשלה שגתה כשפסלה מינוי גלנט לרמטכ”ל”
גלנט: ההפיכות במזרח התיכון לא יועילו לישראל

(עדכון ראשון: 18:33)

  • עוד באותו נושא:
  • יואב גלנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully