וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירקל: "הממשלה שגתה כשפסלה מינוי גלנט לרמטכ"ל"

30.5.2011 / 11:57

השופט בדימוס שאישר את מינויו של הרמטכ"ל בני גנץ, תקף את החלטת הממשלה לפסול את מינויו של האלוף גלנט לתפקיד. "האם יש לפסול אדם שרה"מ ושר הביטחון אמרו שהוא המתאים ביותר?"

יו"ר הוועדה למינויים בכירים, השופט בדימוס יעקב טירקל, התבטא היום (שני) בחריפות על ההחלטה לפסול את מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. בראיון לגלי צה"ל מתח טירקל ביקורת על הממשלה ואמר כי לדעתו שגתה כשהחליטה לפסול את מינוי גלנט על סמך המלצת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין. "האם צריך לפסול אדם שראש הממשלה ושר הביטחון אמרו שהוא המתאים ביותר לתפקיד?" שאל טירקל.

במהלך כנס של לשכת עורכי הדין שנערך באילת בו השתתף טירקל, פרץ עימות בינו לבין השר מיכאל איתן סביב הנושא. במהלך הכנס, אמר איתן כי "ועדת טירקל חטאה לתפקידה בצורה מבישה". בתגובה הגדיר טירקל את דברי איתן כ"דמגוגיה".

"דברים חריפים וחסרי אחריות"

במהלך דיון בנושא "גלישת המשפט הפלילי לחיים הציבוריים", אמר השר איתן כי ועדת טירקל לאישור מינויים בכירים בדקה את מינויו של גלנט במשך חצי שנה קודם, אולם לא עשתה את עבודתה כנדרש. "מתכנסת ועדה שעיקר תפקידה לדון בטוהר המידות, ובמקום זאת היא בודקת אם הוא גנרל טוב. הוועדה לא בדקה תלונות נגדו, אלא רק סיימה איתן".

טירקל, שלא היה אחד מחברי הפאנל, ביקש להגיב על הדברים מהבמה. "אני מצטער להשתמש במילה דמגוגיה", אמר. "השר איתן אמר דברים בחריפות ובחוסר אחריות. הוועדה ביצעה בדיקה יסודית ביותר. הוועדה ביקשה חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, שעוזרו נתן חוות דעת והכשיר את המינוי, ואמר שהכל בסדר. החטא העיקרי היה שעסקי הקרקעות לא טופלו על ידי גלנט. אני מסכים שזה לא בסדר. השאלה הייתה אם זה צריך לפסול אדם שראש הממשלה ושר הביטחון גמרו עליו את ההלל. יש מי שיחשוב שהיה צורך לפסול. במקרה זה כל חברי הוועדה 'חסרי ניסיון ושוטים גמורים' כמו שאומרים עלינו?, כולל שופט עליון בראש הוועדה? יש משה ניסים שהיה שר, כנראה גם הוא קצת רפה שכל, ח"כית לשעבר גילה פינקלשטיין, נציב שירות המדינה... אלה לא יודעים מה שהם עושים?. אנו שקלנו וסברנו שאין בכך לפסול את הדיון. האיש הזה (גלנט - ג.ג.) ששירת אלוף במשך עשרות שנים, מגיע לו דבר אחד: שלא יזכה לכינוי מאפיונר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק החליטו בחודש פברואר האחרון לבטל את מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל ה-20. החלטת נתניהו וברק התקבלה בעקבות התשובה שמסר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנוגע לעתירות שהוגשו נגד מינוי של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. במקומו של גלנט מונה לתפקדי האלוף בני גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully