וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: ההפיכות במזרח התיכון לא יועילו לישראל

3.5.2011 / 19:52

בנאום פומבי ראשון מאז בוטל מינויו לרמטכ"ל התייחס יואב גלנט לחוסר היציבות במדינות ערב ואמר: "בכל המקומות האלה לא צפוי עתיד יותר טוב בראייתה של ישראל"

"לצערי, בכל המקומות שבהם מתחוללות הפיכות בטווח הזמן הקצר והבינוני לא צפוי עתיד יותר טוב בראיית מדינת ישראל". כך אמר הערב (שלישי) יואב גלנט בהתבטאות פומבית ראשונה מאז בוטל מינויו לרמטכ"ל.

ביום עיון של מרכז בגין סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר אילן הסביר גלנט, "אין איזה מנהיג ליברלי שממתין בקנדה, אירופה או ארצות הברית לקחת את השלטון במדינות ערב ולהנהיג רפורמות ברוח המערב. במצב הטוב, נקבל שליט דומה שנשען על כוח צבאי, במצב הפחות טוב נקבל קואליציה עם גורמים איסלמיים קיצוניים, ובמצב הגרוע נקבל שלטון של גורמים אסלמיים קיצוניים".

גלנט גם התייחס בדבריו לאיום האירני. לדבריו, "אירן תוקפת אותנו כל הזמן. הם מגייסים סוכנים מקרב ערביי ישראל - ורק לעתים זה בא לידי ביטוי בפרסומים. חמאס והג'יהאד האיסלמי, כמו גם חיזבאללה, הם בסופו של דבר מושפעים - ומה שמאחד אותם זה השנאה לישראל. הארגונים מממשים מדיניות אירנית ונהנים מאספקה ואימון. אנו רואים גם ניסיונות פיגוע בחו"ל, וכל הגישה האירנית בנויה על כך שבזמן שהמשמר הקדמי הם אותם ארגוני טרור, מאחור מוכנות העתודות בדמות תכנית הגרעין שמוכנות ברמה אסטרטגית. מי שחושב שהקרב לא מתחולל - הוא מתחולל יום יום ושעה שעה. חלק מההבנה האירנית מדוע לייצר חיכוך מתמיד בין הערבים באזור לבין ישראל נובע מהלקחים שלהם ויותר טוב שהערבים ייאבקו בישראל מאשר שייאבקו באירנים".

גלנט דיבר בכנס שאורגן לכבוד השקת הספר "ישראל נגד אירן" שנכתב על ידי העיתונאים יועז הדל ויעקב כץ והתייחס גם לחמאס ולמבצע "עופרת יצוקה", שבמהלכו הוא כיהן כאלוף פיקוד הדרום. לדבריו, "חמאס אחרי המבצע הבין שהוא התנגש ברכבת משא עם אלף קרונות. לאחר ההתנתקות זיהינו שחמאס הולך ומתפתח ממליציה לצבא, וכל זאת בסיוע אירני שהדריך ואימן אותם. מבחינתם המטרה היא להרוג כמה שיותר. הידע והמשאבים האיראניים בתוספת המוטיבציה של הצעירים בעזה הפכה את חמאס לצבא. ירי טילים זה לא רק מעשה טרור אלא גם קריאת תיגר על הנוכחות שלנו בחבל ארץ הזה. חמאס הוא האויב האגרסיבי ביותר שלנו אבל גם החלש ביותר". גלנט נשאל גם על נושא השבתו של החייל החטוף שליט, אולם סירב לפרט בנושא ואמר כי "לישראל חובה עליונה להביא את שליט הביתה. על איך עושים את זה, אני מעדיף שלא לדבר על הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully