וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגמים ברוסיה: פוטין איבד את הרוב בפרלמנט

4.12.2011 / 20:14

מפלגתו של האיש החזק ברוסיה נחלה ירידה גדולה בתמיכה. על פי תוצאות המדגמים שפורסמו הערב במדינה, "רוסיה המאוחדת", המחזיקה כעת ב-315 מושבים, תזכה ב-220 מושבים בלבד

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

תוצאות שני מדגמי קלפיות שפורסמו הערב (ראשון) ברוסיה, מראות על ירידה גדולה בתמיכה לה זוכה מפלגתו של ראש הממשלה, ולדימיר פוטין, בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט של רוסיה (ה"דו?מ?ה").

על פי המדגמים, מפלגתו של פוטין, "רוסיה המאוחדת" ("יידנאיה רוסיה", עליה נמנה גם הנשיא הנוכחי, דמיטרי מדבדב), שנהנתה עד כה מרוב מוחלט מ-450 מושבי הבית, צפויה לרדת מ-315 המושבים בהם היא מחזיקה כעת. כוחה של המפלגה, שהחזיקה ב"רוב חוקתי", מתוקף החזקתה בשני שלישים מהמושבים, איפשר לה לערוך שינויים בחוקה ואף לקבל החלטה על הדחת הנשיא. כעת, כאמור, היא צפויה לאבד אותו.

נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב ואשתו סבטלנה מצביעים בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט, מוסקבה, 4 בדצמבר 2011. רויטרס
הנשיא מדבדב ורעייתו סבטלנה מצביעים הבוקר בקלפי במוסקבה/רויטרס

תוצאות המדגם של חברת הסקרים VTSIOM, הראו כי מפלגתו של פוטין זוכה ל-48.5% מהקולות; אחריה נמצאות המפלגה הקומוניסטית בראשות גנאדי זיוגאנוב עם 19.8%; מפלגת השמאל "רוסיה צודקת", המתמקדת בביקורת על השלטון, עם 12.8%; ומפלגת הימין הליברל-דמוקרטית, בראשותו של הלאומן ולדימיר ז'ירינובסקי, עם 11.4% מהקולות.

מדגם של חברת הסקרים FOM, שפורסם הערב בטלוויזיה הממלכתית ברוסיה, גם כן לא נשא עימו בשורה מעודדת עבור פוטין, והראה כי "רוסיה המאוחדת" של פוטין זוכה ל-45.5% מהקולות, תוצאה שפירושה הוא שמפלגתו של איש הקג"ב לשעבר תזכה ב-220 מושבים בלבד, מסך 450 המושבים בבית התחתון של הפרלמנט. תוצאה נמוכה בהרבה מזו שהעניקה למפלגה 315 מושבים בבחירות האחרונות בשנת 2007, אז זכתה המפלגה ברוב של 64.3% מהקולות.

בוריס גריזלוב, יו"ר המועצה העליונה של "רוסיה המאוחדת", הגיב למדגמי הקלפיות ואמר כי "רוסיה המאוחדת תישאר מפלגת השלטון, אנו צופים ומאמינים כי נוכל להשיג רוב בבית התחתון של הפרלמנט.

בחירות 2012 ברוסיה - כותרות אחרונות
בחירות ברוסיה: הרוב של פוטין יישמר, אך יקטן
פוטין מאשים: מדינות זרות בוחשות בבחירות ברוסיה
צפו: למה קהל הלחימה המשולבת שרק בוז לפוטין?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully