וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: המורשעים בפרשת כת "איתקה" לא ייכנסו לכלא

גלעד גרוסמן

4.12.2011 / 20:38

הפרקליטות גיבשה הסדרי טיעון עם שניים מהנאשמים שהורשעו בעבירות של אלימות נגד קטינים בפרשה שזיעזעה את המדינה. על פי הסדר הטיעון, השניים ירצו את עונשם בעבודות שירות

פרשת כת ה"איתקה" - חברי כת שהורשעו בעבירות של אלימות כלפי ילדים ושנחשפה לפני כשנה וחצי - תסתיים כפי הנראה מבלי שמי מהמעורבים יישב בכלא. הפרקליטות כבר גיבשה הסדרי טיעון עם שניים מהנאשמים בפרשה, שצפויים לעונש של עבודות שירות, ועל פי המסתמן, בימים הקרובים יחתם גם הסדר טיעון עם הנאשמת המרכזית, מורה בת 45 מנתניה, שתודה בעבירות של התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי, וככל הנראה לא תישלח לכלא.

בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן בין פרקליטות מחוז מרכז לבין עורכי דינה של האם, קנת מן ושחר אלדר, והצדדים אף הודיעו לפני כשבוע וחצי לבית המשפט על כך שהם הגיעו להסדר, אולם טרם גובש כתב אישום מתוקן סופי בעניינה של האם. על פי המסתמן, היא תודה שהתעללה בילדיה, אולם כתב האישום יציין את העובדה שהוכתה בעצמה על ידי שי אברהמוף, מי שעל פי החדש היה מנהיג הכת, וכי היא פעלה תחת השפעתו. עוד מסתמן, שהפרקליטות לא תבקש עונש מאסר לאם, אולם הטיעונים לעונש יידחו עד לקבלת תסקירים של שירות המבחן, שייפקח על הליך השיקום של האם וילדיה. מהפרקליטות נמסר כי הם אינם מתייחסים למגעים בין הצדדים. עורכי דינה של האם סירבו להתייחס לדברים.

שי אברמוב מובא להארכת מעצר בחשד להתעללות בעשרות ילדים. אורי לנץ
התאבד לאחר חשיפת הפרשה. שי אברהמוף/אורי לנץ

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש נגד שני הנאשמים האחרים בפרשה - בן זוגה לשעבר של המורה ואישה נוספת - המורה הינה אמם של שני ילדים בני 11 ו-15. באוגוסט 2004 היא הכירה את אברהמוף, אשר התאבד זמן קצר לאחר חשיפת הפרשה. אברהמוף הציג עצמו בפניה כמדריך רוחני, בין השאר בתחום הדרכת משפחות, והחל להעניק לה הדרכה הורית על בסיס שבועי בתשלום. ב-2006 הכירה המורה את בן זוגה באמצעות אברהמוף, והשניים חיו כבני זוג ונפרדו לפני כשנתיים.

עוד עולה מכתב האישום, כי כמה חודשים לאחר מכן עברו אברהמוף והנאשמת השלישית להתגורר עם המורה. לאחר שהשניים עברו להתגורר יחד עם המורה, היא הוציאה את ילדיה מבית הספר, בהנחייתו של אברהמוף, שייעץ לה בכל הכרוך בחינוך ילדיה. הוא ייעץ לה להכות את הילדים באמצעות מחבט לניקוי שטיחים על מנת שלא יהפכו לעבריינים וכדי "להוציא מהם את הרוע". אברהמוף, המורה ובן זוגה גם נהגו להכות את הילדים באמצעות המחבט ונייר עיתון מגולגל במסגרת. הנאשמת השלישית אמנם לא היכתה את הילדים, אולם בחלק מהמקרים החזיקה את הילדים כדי שאחרים יוכלו להכותם.

הנאשמים הגדירו את האלימות כ"טיפול", שמטרתו לחסוך כאבים כתוצאה ממחלות ותאונות, והאמינו שבאמצעותו הם יכולים למנוע מהילדים להגיע לגיהינום. סימני האלימות כונו "צלקות קרב" המצילות את הנשמה שנמצאת במצב קשה. כדי להסוות את קול הצעקות נהגו הנאשמים להשמיע מוזיקה רועשת. על אחד הילדים גם הוטל לכתוב רשימת תכונות ומעשים אותם כינו "הרוע שלו", ולאחר מכן להקריא את הרשימה בפני בני הבית.

בן הזוג הורשע בהתעללות בקטין על ידי אחראי, והנאשמת השנייה הורשעה בסיוע להתעללות. בהמשך השבוע יתקיים דיון בטיעונים לעונש עם שני הנאשמים האחרים בפרשה. הפרקליטות ועורכי הדין של השניים, בנצי קבלר ועופר בן נתן, יבקשו מבית המשפט לגזור על השניים שישה חודשי עבודות שירות.

עוד בנושא:
אישום בפרשת כת איתקה: היכו ילדים עד זוב דם
אשת ראש הכת שהתאבד חתכה את ורידיה בחקירה
שי אברהמוף הנאשם בהתעללות התאבד בתאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully