וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום בפרשת כת איתקה: היכו ילדים עד זוב דם

13.6.2010 / 9:46

מורה תושבת נתניה, בעלה ואישה נוספת נאשמים בהתעללות בילדי המורה במשך כחצי שנה, בהוראת מנהיג הכת שהתאבד שי אברהמוף. בכתב האישום נטען כי הילדים הוכו באמצעות מחבט לניקוי שטיחים "כדי להוציא מהם את הרוע"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון. עריכה: גדי וינסטוק)

לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד שלושה תושבי נתניה בגין התעללות בילדיהם, במסגרת כת "איתקה". העבירות המיוחסות להם: התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי וניסיון לשיבוש הליכי משפט.

לפי כתב האישום, מורה בת 44 מנתניה, אמם של שני ילדים בני 10 ו-14 הכירה באוגוסט 2004 את שי אברהמוף שהציג עצמו בפניה כמדריך רוחני, בין השאר בתחום הדרכת משפחות. אברהמוף החל להעניק לה הדרכה הורית על בסיס שבועי בתשלום.

בכתב האישום, שהוגש על ידי יעל תרם מפרקליטות מחוז מרכז, נטען כי ב-2006 הכירה המורה את בעלה, הנאשם אף הוא בפרשה, ש"הוסמך" על ידי אברהמוף אף הוא כמדריך רוחני. לאחר שנפרדו לפני כשנה, עברו אברהמוף, נאשמת נוספת בפרשה וארבעת ילדיהם להתגורר יחד עם המורה. אברהמוף שכנע את המורה להפסיק לשלוח את ילדיה לבית הספר. בנובמבר 2009 ייעץ לה אברהמוף להתחיל להכות את הילדים עד זוב דם באמצעות מחבט לניקוי שטיחים "על מנת שלא יהפכו לעבריינים וכדי להוציא מהם את הרוע".

אברהמוף עצמו ושלושת הנאשמים נהגו להכות את הילדים, כך נטען, באמצעות המחבט ונייר עיתון מגולגל במסגרת "טיפול" שנועד "למנוע מהם להגיע לגיהינום". סימני האלימות כונו "צלקות קרב" המצילות את הנשמה שנמצאת במצב קשה. כדי להסוות את קול הצעקות נהגו הנאשמים להשמיע מוזיקה רועשת. באחד המקרים אף נעל אברהמוף את בן ה-10 בתוך הבית ולא אפשר לו לצאת. אברהמוף היכה את הילדים באופן יומיומי כל פעם שהילדים לא היו "מכוונים". על הילדים גם הוטל לרשום מעשים אותם כינו "הרוע שלהם" ולהקריא את הרשימה בפני בני הבית.

לפני כחודש הזעיקו השכנים את המשטרה. אנשי הבית סירבו בתחילה להכניס את השוטרים ולא פתחו להם את הדלת, אלא לאחר שזרקו את המחבט לפח והורו לילדים להתחבא. הם נאשמים בהתעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי וניסיון לשיבוש הליכי משפט. הפרקליטות מבקשת להטיל עליהם מעצר בית עד תום ההליכים. בבקשת המעצר נכתב כי "כתב האישום מתאר מסכת מזוויעה של התעללות בילדי המורה. מעשי התעללות קשים בוצעו בקטינים שנפרסו על פני חצי שנה".

פרקליטה של המורה שלמה קנה אמר כי מדובר בכתב אישום חמור. "גם היא קרבן לא פחות מילדיה", טען קנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully