וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלית נסעה לעבוד - ומוחזקת במעצר בלוקסמבורג

טל שלו

4.12.2011 / 17:20

מורן פרידמן, צעירה מאילת, נסעה למכור ציורי שמן בלוקסמבורג ונעצרה במהלך בדיקה שגרתית של מסמכיה, בעקבות חוסר התאמה בין חזותה לתמונתה בדרכון. ממשרד החוץ נמסר כי הבעיה מוכרת

צעירה ישראלית עצורה מזה כשלושה שבועות בלוקסמבורג, בעקבות בדיקת מסמכים שגרתית שחשפה בעיה בדרכונה של הצעירה. באמצע אוגוסט יצאה הצעירה, מורן פרידמן, בת 27 מאילת, לנסות את מזלה באירופה ולהרוויח כסף ממכירת תמונות שמן, עבודה שבה עוסקים ישראלים לא מעטים במדינות רבות בעולם, ללא אישורי עבודה מתאימים. אחרי כמה חודשים בנורבגיה, עברה פרידמן ללוקסמבורג, שם התגוררה בדירה קטנה ששכרה החברה עבורה ועבור עמיתיה. "ביקשתי ממנה שתחזור לארץ", סיפרה אמה של מורן, רחל, לוואלה!חדשות, "אבל היא התעקשה להמשיך ללוקסמבורג, ארץ שהגדירה כמבוססת, כי רצתה להרוויח עוד קצת לפני שובה לארץ".

לפני שלושה שבועות, בבדיקה שגרתית של מסמכים על ידי המשטרה המקומית, נעצרה מורן בעקבות מה שאמה מתארת כחוסר התאמה בין מראה במציאות לבין תמונתה בדרכון. משרד החוץ והקונסול הישראלי בבלגיה סייעו למשפחתה של פרידמן, והציגו בפני המשטרה והשופטת שמונתה לטפל במקרה תמונות ומסמכים עדכניים המאשרים את זהותה של פרידמן, אך הרשויות בלוקסמבורג עדיין מעכבות את שחרורה. "השופטת הביאה מומחה לדרכונים ומסמכים שקבע כי ישנם סימני חבלה בדרכון ועכשיו היא הציעה לנו להביא מומחה משלנו לבדיקת הדרכון, אבל אני לא יודעת מה לעשות יותר", אמרה האם.

בשלושת השבועות האחרונים שוחחה רחל עם בתה פעם אחת בלבד. "היא אמרה לי שלא היה לה מושג שהדרכון לא בסדר, חיבקתי אותה וניסיתי להרגיע אותה אבל אני לא יודעת מה אפשר לעשות יותר", אמרה רחל, והדגישה כי בשום שלב בהליך לא הוזכר נושא עבודתה של פרידמן במכירת ציורים, אלא רק ערעור על אמינות הדרכון. האם ביקשה לציין כי טיפול משרד החוץ והקונסוליה בפרשה היה ראוי ביותר, אך כעת, עם הדרישה להצגת מומחה נגדי לבדיקת בלאי הדרכון, היא נותרה בלא מענה. רחל חוששת מאוד לבתה: "אין מי שיבדוק אותה וייראה אותה שם. היא לא פשעה בשום דבר, היא הלכה לעבוד בתמימות כדי להחזיר חובות וכעת הכל הפך הזוי ומדאיג ביותר". ממשרד החוץ נמסר כי הבעיה מוכרת ומטופלת.

עוד בנושא:
חנינה לשני הישראלים שנכלאו בגיאורגיה באשמת שוחד
תעלומה בטרינידד: לאן נעלם זוג ישראלים שנעצרו?

לפניות לכתב: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully