וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה בטרינידד: לאן נעלם זוג ישראלים שנעצרו?

רוברט אוחקובסקי ואנסטסיה קורקין נעצרו באי הקאריבי ביוני עם דרכונים ישראליים מזויפים. החודש נעלמו ממלון בו הוחזקו תחת השגחה, בסמיכות מפתיעה לחשיפת מזימת התנקשות בראש הממשלה

בני זוג שנעצרו לפני חמישה חודשים בטרינידד וטובגו בחשד שנכנסו עם דרכונים ישראליים מזויפים למדינה שבאיים הקאריביים, נעלמו לפני כעשרה ימים ממעצר בסוויטת מלון. כך דיווח השבוע העיתון "טרינידד גרדיאן", העיתון הוותיק והממוסד במדינה, שאף מציין, ברקע לדיווח, כי היעלמותם אירעה ימים ספורים לפני שנחשפה במדינה מזימה להתנקש בחייה של ראש הממשלה, קמלה פרסאד-ביססאר, ובשלושה משרי ממשלתה. עם זאת, הדיווח אינו מוצא כי קיים בהכרח קשר בין הדברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"'ישראלים' במנוסה". ה"טרינידד גרדיאן" מדווח השבוע על המקרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממשלה, שהודיעה לראשונה על מזימת ההתנקשות ביום חמישי האחרון, מיעטה עד כה לספק פרטים אודותיה, מלבד זאת שנעצרו 13 חשודים, בהם שוטר, שני שוטרים לשעבר וחבר לשעבר במשמר החופים. לא פורסמו זהותם של החשודים או מהות החשדות התלויים נגדם, ואיש מהם לא נראה בפומבי. לדברי פרסאד-ביססאר, תובעת כללית לשעבר שנבחרה לראש ממשלה, המתנקשים כעסו על מצב החירום שהכריזה במדינה לפני שלושה חודשים, לצורך מבצע למיגור הפשיעה ופעילות הכנופיות.

מידע מודיעיני: "הם רוסים"

זוג ה"ישראלים" - יהיו קשורים למזימת ההתנקשות או לא - זוהו כרוברט אוחקובסקי, בן 34, ואנסטסיה קורקין, בת 28. לפי דיווח ה"גרדיאן", השניים נחתו במדינה ב-6 ביוני, בטיסה מהאי הסמוך סנט מרטן, וניסו להמשיך לקנדה, כשהם "מתחזים לזוג נשוי" וברשותם דרכונים ישראליים מזויפים שהוצאו לכאורה בראשון-לציון. בביקורת הגבולות הבחינו בכך שהתמונות בדרכוניהם כלל אינן דומות להם. הם הועברו לרשות משטרת ההגירה, כשבמקביל, כך דווח, החלו השניים לאיים בנקיטת אמצעים משפטיים.

דרכוני השניים הוחרמו, והם הועברו לבית מלון בעיירה פיארקו הסמוכה לשדה התעופה, תחת השגחת אנשי אבטחה של חברת התעופה הקאריבית (CAL). במקביל, נטען, הועברה לרשויות בישראל בקשה לבירור זהותם האמיתית. החקירה נמשכה, ובמהלכה, לדברי מקור בטחוני ששוחח עם העיתון, "התקבל מידע מודיעיני לפיו השנים הם רוסים".

אולם ב-20 בנובמבר נעלמו השניים מסוויטת המלון שלהם, ולא הותירו כל עקבות. לדברי המקור הבטחוני, כלל לא ברור אם הצליחו להימלט מהמדינה עם דרכונים מזויפים חדשים, או שהם עדיין נמצאים בתחומה. במערכת הביטחון זועמים כעת על חברת התעופה, שמואשמת כי כשלה בהשגחה על השניים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אבטחה מחוץ למעון ראש ממשלת טרינידד וטובגו בעקבות חשיפת ניסיון התנקשות בה. רויטרס
חיילים מחוץ למעון ראש הממשלה בבירה פורט אוף-ספיין, לאחר חשיפת מזימת ההתנקשות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully