וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד להכרעת החסינות: לדור לא יצטרך להשיב לאולמרט

גלעד גרוסמן

4.12.2011 / 9:01

תביעת הדיבה שהגיש ראש הממשלה לשעבר נגד פרקליט המדינה עשויה להגיע לפתחו של בית המשפט העליון. זאת לאחר שהמחוזי קבע כי "אין לקיים הליכים שעלולים להתברר כמיותרים"

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל הבוקר (ראשון) את ערעור המדינה וקבע כי פרקליט המדינה משה לדור לא יצטרך להגיש תגובה לתביעת הדיבה שהגיש נגדו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, עד שתוכרע סוגיית החסינות לה טוען לדור. אולמרט הגיש תביעת לשון הרע נגד לדור, בגין דברים שאמר בראיון לעיתון "הארץ" ובהם התייחס בין השאר לתיקיו השונים של אולמרט. ראש הממשלה לשעבר טען שמדובר במהלך שחורג מתפקידו של לדור ואילו לדור טען בתגובה כי בכל מקרה, הוא נהנה מחסינות בשל תפקידו.

בית משפט השלום בתל אביב דחה את טענותיו של לדור וקבע כי עליו להשיב לתביעה תוך שהוא מותח ביקורת על לדור ובית המשפט דחה גם את בקשת המדינה לעכב את הגשת תשובתו של לדור עד לבירור בערעור שהגיש לדור בנושא החסינות. שופט המחוזי איתן אורנשטיין קבע בהחלטתו היום כי אין מקום לקיים הליכים שעלולים להתברר כמיותרים כל עוד לא הוכרעה סוגיית החסינות, שאף עשויה להגיע לבית המשפט העליון. עם זאת, נמנע השופט אורנשטיין מלהתייחס לבקשת המדינה להכריע כבר כעת בסוגיית החסינות.

בשבוע שעבר תקף אולמרט את לדור בחריפות. בתגובה לבקשת פרקליט המדינה לדור לדחות את מועד כתב ההגנה שלו בתביעת הדיבה שהגיש ראש הממשלה לשעבר, ציין אולמרט כי "ראוי כי פרקליט המדינה לא יסתתר מאחורי טענות פורמליסטיות של חסינות שנועדו להגן על משרתי ציבור תמי לב, אשר נגררים להליך משפטי בעל כורחם ועל לא עוול בכפם", אלא "יתמודד בדיון משפטי ישיר".

עוד בנושא:

אולמרט נגד לדור: "מתחמק מדיון בבית המשפט"
בית משפט השלום נגד לדור: "ערער את אמון הציבור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully