וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכבת משביתים ומתגוננים: "הביקורת לא במקומה"

ביום שישי הופסקה תנועת הרכבות לאזור הדרום וירושלים למשך שבועיים, לצורך הנחת מסילה כפולה. לקראת יום ראשון הנחשב לעמוס במיוחד, מבטיחים ברכבת: "זמן הנסיעה לדרום יקוצר"

ברכבת ישראל דחו אמש (שבת) את הטענות שהעלו בדרום, לפיהן השבתת הקווים לדרום הארץ נובעת מזלזול בתושבי האזור. החל מיום שישי הושבתו למשך שבועיים כל הקווים לאזור הדרום ולתחנות בית שמש וירושלים ובעוד שבועיים תחודש התנועה לאזורים אלה. לקראת יום ראשון – הנחשב ליום העמוס ביותר ברכבת במהלך השבוע, אמרה דוברת רכבת ישראל לירן גורדון-לוי כי "הסגירה האחרונה נועדה לאפשר את המשך פרויקט הכפלת המסילה, קיצור זמן הנסיעה לדרום והוספת רכבות. אנחנו מבינים שזה לא קל, אבל זהו סוף הפרויקט".

גורדון-לוי הוסיפה כי "הביקורת לפיה אנחנו משביתים את הקו מפני שלא אכפת לנו מתושבי הדרום ממש לא נכונה. בכל מקום אנחנו פועלים להכפלת המסילות. אחת הבעיות שיש לרכבת היא מסילה בודדת. אם אנחנו רוצים לעשות מהפכה בשירות, צריך לפחות שתי מסילות בכל קו. אנחנו עושים את זה גם בצפון וגם במרכז, ממש לא קשור למיקום הגיאוגרפי. רכבת מהדרום תגיע לתל אביב בתוך 52 דקות במקום 80 דקות כיום".

עוד אמרה דוברת רכבת ישראל בנוגע לביקורת כי "לצערנו מסילה זה לא כביש ולא ניתן לעשות עבודות כאלו מבלי לעצור את הנסיעות. אנו פועלים 24 שעות ביממה, ללא הפסקה, גם ביום וגם בלילה. כשאתה עושה עבודות שיפוץ ושדרוג, אתה סוגר את המסילות. אנחנו עושים את הדברים הללו בדיוק בשביל להגיע למצב שהדרך מהדרום תהיה קצרה יותר ונגישה יותר. אני מבינה ללבם של תושבי הדרום, אבל בקרוב מאוד זה ישתלם".

אסף, תושב באר שבע שעובד בתעשיית ההיי-טק בתל אביב, נשמע ממורמר בעקבות השיבושים. לדבריו, "השבתת קווי הרכבת מנתקת את תושבי הפריפריה מהמרכז. עם קו אוטובוס אחד שמגיע מבאר שבע לתל אביב, כל כך הרבה מאיתנו תלויים ברכבת. הדרום נותר מנותק ומשותק חודשים ארוכים בשנה".

לדברי אסף, התושבים בדרום "כבר התרגלו" לאחר לעבודה בגלל השבתות ואיחורים בקווי הרכבת ש"מושבתים אחת לחודש". הוא הוסיף כי "הציבור צריך לקום על רגליו ולהבהיר שלא נהיה מוכנים לפגיעה כזו בתושבי הדרום. אנחנו מועסקים במרכז כי אין באפשרותנו למצוא תעסוקה הולמת בדרום הארץ, אבל לא יכולים להגיע לעבודה כמה פעמים בחודש, בישראל של 2012, זה מגוחך".

עוד בנושא:

בדרום זועמים על השיבושים ברכבת: "מנותקים ומשותקים"

(עדכון ראשון: 22:11, 03.12.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully