וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר תושבת הרכבת לדרום: "מנותקים ומשותקים"

בעקבות שיפוצים בקווי הרכבת תופסק תנועות הרכבות לישובים רבים בהם, באר שבע, בית שמש וקריית גת. נוסעים זועמים: "הדרום נותר מנותק חודשים ארוכים". התנועה צפויה להתחדש ב-17 בחודש

שוב שיבושים בקווי הרכבות לדרום: החל ממחר (שישי) יושבתו כל הקווים לדרומה של הארץ לצורך שיפוצים, ותושבים שינותקו מקו התעבורה המרכזי זועמים על הרכבת, אף כי העבודות נועדו להגביר בעתיד את תדירות הרכבות לדרום הארץ, גם דרך נמל התעופה בן גוריון למשך כל שעות היממה. תנועת הרכבות תופסק אל תחנות בית שמש, ירושלים גן החיות התנ"כי, ירושלים מלחה, קריית גת, להבים-רהט, ותחנות באר שבע ומהן. התנועה תחודש ב-17 בדצמבר.

אסף, שמתגורר בבאר שבע ועובד בתעשיית ההיי-טק בתל אביב, סיפר שנודע לו על השבתת הקווים בשבועיים בקרובים רק הבוקר. "אני לא מצליח להבין את זה", אמר, "השבתת קווי הרכבת מנתקת את תושבי הפריפריה מהמרכז. עם קו אוטובוס אחד שמגיע מבאר שבע לתל אביב, כל כך הרבה מאתנו תלויים ברכבת. הדרום נותר מנותק ומשותק חודשים ארוכים בשנה".

לדבריו, התושבים בדרום "כבר התרגלו" לאחר לעבודה בגלל השבתות ואיחורים בקווי הרכבת ש"מושבתים אחת לחודש". הוא הוסיף כי "הציבור צריך לקום על רגליו ולהבהיר שלא נהיה מוכנים לפגיעה כזו בתושבי הדרום. אנחנו מועסקים במרכז כי אין באפשרותנו למצוא תעסוקה הולמת בדרום הארץ, אבל לא יכולים להגיע לעבודה כמה פעמים בחודש, בישראל של 2012, זה מגוחך".

מרכבת ישראל נמסר כי העבודות הם בבחינת "שיפוצים שעושים בבית - זה נורא לא נעים וקשה לחיות עם זה אבל אחר כך זה שווה את זה". מהרכבת נמסר כי לאחר שהשיפוצים יושלמו יהיה "דרום אחר" – רכבות שנוסעות 24 שעות לדרום, גם דרך נתב"ג. "השיפוצים יביאו לכך שיהיה קו כפול, כך שתגדל תנועת הרכבות בקו. כמו כן משך הנסיעה יתקצר משמעותית. בנוגע לטענות לפיהן התושבים ייאלצו להסתמך על מיעוט קווי האוטובוס הקיימים, אמרו ברכבת כי לפני כל סגירת קו, מיידעים את משרד התחבורה, שדואג לתגבור קווי התחבורה הציבורית.

עוד בנושא:
מהיום: הנחות לסטודנטים ברכבת
תנועת הרכבות לבאר שבע וירושלים תושבת זמנית
תוקפא ההפרטה ברכבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully