וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירושלים מאשימים: "הפלסטינים הם סרבני המשא ומתן"

טל שלו, כתבתנו המדינית

3.12.2011 / 16:53

גורם ישראלי בכיר התבטא בחריפות בעקבות הדיווחים לפיהם ישראל סירבה לענות להצעה פלסטינית קונקרטית בנושא ביטחון וגבולות למדינה פלסטינית. "הפלסטינים צריכים להפסיק עם המשחקים"

"הפלסטינים מסרבים לקיים מפגש ישיר עם ישראל על אף שהדבר אמור היה להתקיים כבר לפני כחודש", כך מאשים היום (שבת) גורם ישראלי בכיר, על רקע דיווחים שפורסמו בשבוע האחרון לפיהם הפלסטינים הגישו לקוורטט הצעה חדשה בנושא ביטחון וגבולות המדינה הפלסטינית, וישראל סירבה לדרישת הקוורטט להגיש הצעה נגדית. עד לרגע זה, הוסיף הגורם, לא נענו הפלסטינים לשלב הראשון במתווה הקוורטט, שהוצג בסוף ספטמבר, לקיים מפגש הכנה דו צדדי תוך חודש להנעת התהליך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את פניו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במעונו בירושלים ספטמבר 2010. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"ראש הממשלה בנימין נתניהו מוכן לפגוש את הנשיא עבאס כבר מחר ובכל מקום", חזר והדגיש הגורם הבכיר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בשבוע שעבר דווח בעיתון "הארץ" כי הפלסטינים הגישו הצעה חדשה בנושא ביטחון וגבולות, הכוללת מפה עם חילופי שטחים בשיעור 1.9% משטחי הגדה. כמו כן, דווח כי נציגי הקוורטט ביקשו מישראל להגיש הצעה נגדית, אך ישראל סירבה והדגישה כי כל הצעה תוגש רק לפלסטינים ורק במסגרת משא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים. "ראש הממשלה בנימין נתניהו מוכן לפגוש את הנשיא עבאס כבר מחר ובכל מקום", חזר והדגיש הגורם הבכיר, והזכיר כי נתניהו הציע לאבו מאזן להיפגש כבר בתוך בניין עצרת האו"ם ובמספר נוסף של הזדמנויות אך בכל הפעמים נענה בשלילה. כמו כן, הוסיף, ההצעה של הפלסטינים היא "הצעה ממוחזרת", שכבר הוגשה בעבר לממשלות קודמות ונדחתה. "הפלסטינים צריכים להפסיק עם המשחקים", אמר הגורם הבכיר.

לפי מתווה הקוורטט, שהוצג על ידי נציגי הרביעייה הבינלאומית (ארה"ב, אירופה, רוסיה והאו"ם) בסוף ספטמבר באו"ם, תוך חודש הייתה אמורה להתקיים פגישה ישירה בין שליחי ישראל והפלסטינים, ותוך שלושה חודשים אמורים היו שני הצדדים להגיש הצעות מפורטות בנושאי ביטחון וגבולות. ישראל קיבלה את מתווה הקוורטט עם פרסומו, אך הפלסטינים דרשו להגדיר את המשא ומתן בגבולות 1967 וכן להקפיא הבנייה בהתנחלויות כתנאי לחזרה לשולחן המשא ומתן. מאז, הגיעו שליחי הקוורטט לשני סבבי פגישות בישראל, אך טרם הצליחו להביא את נציגי שני הצדדים, השליח הישראלי עו"ד יצחק מולכו וראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאאב עריקאת, לפגישת ההכנה לפי המתווה.

במקביל, דובר מחלקת המדינה האמריקאית, מרק טונר, הביע אתמול מורת רוח מהדלפות פרטי המשא ומתן בתקשורת והגדיר אותם כ"לא מדויקים", ובפרט התייחס לדיווח לפיו הקוורטט העביר את פרטי ההצעה הפלסטינית לישראל. "אנחנו ממשיכים לפעול לפגישה ישירה בין הצדדים – פגישת ההכנה פנים מול פנים, שם נוכל לדון בהצעות הביטחון והגבולות", אמר טונר, והדגיש כי עד שלא תתקיים פגישת ההכנה בין הצדדים לא יוחלפו הצעות בנושא ביטחון וגבולות.

גם שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, הביע אתמול תסכול מהניסיון המדשדש להניע את המשא ומתן "הגוסס", לדבריו. "פשוט תגיעו לשולחן המשא ומתן, לעזאזל", אמר בנאומו בפני פורום סבן, אך הוא דווקא הפנה את המסר להנהגה הישראלית. "במקום לפגוע ברשות הפלסטינית, זה האינטרס של ישראל לחזק אותה באמצעות העברת כספי המסים וקידום ערוצי שיתוף פעולה נוספים".

לקריאה נוספת
שר ההגנה פנטה נזף בישראל: אתם תורמים לבידודכם
אולי הפעם? נציגי הקוורטט יפגשו במולכו ועריקאת
נתניהו: "מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל תנאי"
הקוורטט יזמן את ישראל והפלסטינים לפגישה משותפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully